דונאטס כמו באמריקה עם מרכיב סודי

דונאטס כמו באמריקה עם מרכיב סודי

מי שטעם דונאטס בחו"ל כבר יודע שאין הרבה קשר בין הטעם של הסופגנייה החמימה והשמנמנה שלנו לבין הדונטאס תוצרת חוץ, שאותם גם ניתן לאכול קרים והם עדיין טעימים מאד. משהו במרקם שם שונה ואחר, וגם אם תיקחו מתכון רגיל של סופגנייה ותיצרו ממנה חישוק מטוגן, עדיין יהיה מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת.

שנים של ניסיונות ועבודות מחקר, לא הביאו אותי לתוצאה הרצויה עד שבאיזו תכנית טלוויזיה, לא זוכרת על מה ואיך, שמעתי מישהו שאומר שבתוך בצק השמרים של הדונאטס הוא מכניס – תקשיבו טוב, מחית תפוחי אדמה. ולא סתם מחית תפוחי אדמה שמכינים מתפודים טריים, אלא הדגיש את חשיבות השימוש באבקה מוכנה להכנת פירה.

זה היה נשמע לי מוזר אך הגיוני להפליא. כאילו נצנץ איזה פעמון בראשי והבין בדיוק מה אני צריכה לעשות עכשיו. מיד הפשלתי שרוולים והתחלתי בניסיונות מחודשים. חמש או שש תערובות שמרים בסיסיות, שמהן הורדתי קצת מהמרכיבים והשלמתי אותם עם מחית תפוחי האדמה. שקלתי כמויות, ערכתי טבלאות, הכנתי לכל קערה סימון כדי שלא אתבלבל, ולבסוף – כששלב הטעימות איים להכריע אותי, הוכרז המתכון המנצח.

המבחן הגדול היה כשסופגניות הדונאטס הוצאו ישירות מהמקרר ונאכלו. המרקם שלהן היה מושלם! מזכיר מאד את חברותיהן בניכר. אז עם תחושה שפיצחתי קוד אטומי, רצתי אליכם לשתף. תיהנו!

IMG_61791-mnc7yzjyic5exn4umdstdmh8md9qyouvinu1e08r3k

דונאטס בציפוי שני שוקולדים עם מרכיב סודי

החומרים לדונאטס: (כ-20 יחידות)

כ-5 כוסות קמח (פרטים בהמשך)
30 גרם שמרים טריים
30 גרם משפר אפייה
50 גרם חמאה מומסת
2 ביצים
1/2 מיכל (100 מ"ל) שמנת חמוצה
3/4 כוס סוכר
1 כף תמצית וניל
1 כף גרידת לימון
3/4 כוס שבבי תפוחי אדמה להכנת פירה
1+1/3 כוסות חלב קר
1-2 בקבוקי שמן לטיגון

החומרים לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר
200 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
25 גרם חמאה

החומרים לעיטור:
100 גרם שוקולד לבן
סוכריות צבעוניות

עוד צריך:

קורצן עגול בקוטר 6 ס"מ
קורצן קטן בקוטר 2 ס"מ (אפשר להשתמש בחלקו הרחב של צנטר)

אופן ההכנה:

מכניסים לקערת המערבל 4.5 כוסות קמח ואת כל שאר חומרי הדונאטס, למעט שבבי תפוחי האדמה והחלב הקר שבסוף הרשימה, וכמובן למעט השמן שנועד לטיגון, ומתחילים לערבב באיטיות עם וו לישה.

במקביל – מערבבים את שבבי תפוחי האדמה עם 1/3 כוס חלב. מוסיפים את יתרת החלב ומעבירים לסיר. מבשלים על הגז מספר דקות תוך כדי ערבוב עד שמתקבל פירה אחיד.

בשלב זה, אם טעמתם מהפירה – לא להיבהל מהמליחות. הוא נטמע במהלך העבודה ומשתלב עם המתיקות בצורה נהדרת.

מעבירים את הפירה לתוך קערת המערבל וממשיכים לערבל יחד עוד 5 דקות, שלאחריהן אם רואים שהבצק רך מדי מוסיפים לו עוד קצת קמח מהכמות שנשארה לנו, עד שהתערובת מתאחדת ומתקבל בצק רך וגמיש.

מסיימים את עבודת הערבול ומעבירים את הבצק לקערה מקומחת. מקמחים מעט את הבצק מכל צדדיו ומניחים להתפחה של כשעה וחצי. הבצק תופח מאד ואפילו משלש את נפחו.

מחלקים את הבצק התפוח לשני חלקים ובכל פעם עובדים עם חלק אחר.

קולאז6

על משטח מקומח מרדדים את חלקו האחד של הבצק לעלה רחב.

חורצים עיגולים בקוטר של 6 ס"מ ובתוך כל עיגול קורצים עיגול קטן יותר ומוציאים אותו החוצה.

את העיגולים הקטנים הללו אנחנו נטגן אחר כך ונקבל מהם סופגניות ביס קטנטנות וחמודות.

מניחים את חישוקי הבצק בתבנית עם נייר אפיה.

את הבצק שנותר סביב הסופגניות הקרוצות, מסירים, לשים אותו ביד ומרדדים שוב. כך עד שמסיימים את כל הבצק.

מכסים את התבנית במגבת, ומתפיחים שוב במשך שעה.

IMG_6160

IMG_6166

ממלאים שמן בסיר גדול ומחממים אותו עד שהוא מגיע לנקודת רתיחה. יודעים שהשמן הגיע לטמפרטורה הנכון על ידי כך שמכניסים לתוכו חתיכה קטנה של בצק. במידה ונוצרות סביבה בועות עליזות, זה אומר שהשמן חם מספיק.

מרגע שהשמן הגיע לרתיחה יש להנמיך מעט את חום הגז.

מכניסים לתוך הסיר בכל פעם כמה דונאטס יחד, בצורה מאווררת כך שיהיה מקום לכולם. מרגע זה, העבודה היא מהירה מאד. ברגע שהצד שנמצא בתוך השמן מזהיב, יש להפוך עם מרית מרושתת את הדונאטס להזהבה מהצד השני. ברגע שגם הוא זהוב, מוציאים את הסופגניות ומניחים על נייר סופג.

IMG_61791-mnc7yzjyic5exn4umdstdmh8md9qyouvinu1e08r3k

מכינים את הציפוי:

ממיסים במיקרוגל את השוקולד עם השמנת והחמאה, בפולסים קצרים תוך כדי ערבוב, עד שנוצרת תערובת חלקה.

טובלים כל דונאט בציפוי ומניחים בצד. מקשטים בשוקולד לבן מומס, סוכריות צבעוניות, או כל קישוט דקורטיבי אכיל אחר שיעלה על דעתכם.

טיפ מתוק – מכיוון שהדונאטס הללו טעימים מאד גם כשהן קרים, ניתן להכין גם לקשט בקצפות או למלא בקרמים שדורשים מקרר. תנו לדמיון להשתולל.

טיפ מתוק 2 – מגיעים להתארח? הכניסו כמה דונאטס מקושטים לקופסא צבעונית שקניתם בחנות של כלים חד פעמיים והביאו כמתנה. התלהבות מובטחת!

טיפ מתוק 3 – ומה עם כדורי הסופגניות הקטנים שטיגנו מהבצק שקרצנו מהסופגניה? הניחו בכלי הגשה, פזרו מעליהן תערובת של סוכר וקינמון וערבבו. זה טעים שאין לתאר!

IMG_6197

אז… חג שמח שיהיה! חג מלא חיוכים, אור ואהבה.

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: