כך תכינו ירקות מוקפצים כמו במסעדה

כך תכינו ירקות מוקפצים כמו במסעדה

אין כמו ירקות מוקפצים במחבת כארוחה צבעונית ומשביעה והכוללת בתוכה את כל אבות המזון. אם עד היום התרגלתם ללכת במיוחד למסעדה בכדי להזמין את המנה האהובה עליכם, הרי שמעכשיו תוכלו להכין בכל רגע נתון ארוחה מושלמת, בניחוח אסיאתי, להנאתכם ולהנאת כל בני המשפחה.

במתכון שלפניכם השתמשתי בירקות האהובים עלי, אך כמובן שתוכלו לגוון, לשנות או להוסיף כל ירק שתחפצו בו: פטריות, חצילים, כרובית, ברוקולי וכיוצא בזה. תוכלו לוותר על חזה העוף לחלוטין או להמירו בכל סוג אחר של בשר.

החומרים לשישה מורעבים:

2 בצל יבש
4 שיני שום
2 פלפלים אדומים
2 גזרים
ראש כרוב קטן
1 אריזה של אפונת שלג
1 פרפר שלם של חזה עוף (700 גרם)
1/2 כוס רוטב סויה
1 כוס רוטב צ'ילי מתוק
1 כפית שמן שומשום
400 גרם נודלס
1 כפית פתיתי צ'ילי מיובשים
מלח לפי הטעם
שמן קנולה

מכינים:

קולפים את הגזר ופורסים אותו לפרוסות דקות, את הבצל קולפים ופורסים דק, את הפלפלים שוטפים, מסירים את הגרעינים וחותכים לרצועות דקות, קוצצים את הפינות של אפונת השלג, כותשים את השום ופורסים את הכרוב לרצועות דקיקות. את חזה העוף חותכים לקוביות.

מחממים שמן במחבת גדולה ומטגנים את קוביות העוף עד שהן מלבינות היטב גם מבפנים. מעבירים למסננת ומסננים את הנוזלים שהן מגירות.

במקביל מבשלים את הנודלס לפי ההוראות, ומסננים.

עוברים לטיגון הירקות שתמיד מתחילים לטגן מהקשה אל הקל:

מחממים שמן במחבת גדולה ומטגנים את הבצל עד להזהבה ממש קלה, מוסיפים את השום הכתוש ומערבבים שניות מעטות לפני שמוסיפים את רצועות הגזר והפלפלים. ממשיכים לטגן עוד מספר דקות יחד, ומוסיפים את אפונת השלג. אחרון חביב מוסיפים את רצועות הכרוב, ולאחר שהוא מתחיל לאבד את נפחו, מוסיפים את הרטבים, את התבלינים ואת שמן השומשום.

את הנודלס המבושלים ואת העוף המטוגן מוסיפים ממש בסוף, וזה הזמן גם לפינוקים נוספים באם תרצו, כגון הוספת בצל ירוק קצוץ, נבטים ובוטנים.

חשוב שתדעו שיש המון סוגים של נודלס, ואני מעדיפה את אלו הקצרים שלא מאלצים אותי להתעסק עם איטריות ארוכות במיוחד בזמן האכילה. כמו כן, למרות שהפעם השתמשתי בנודלס, אפשר להכין את המנה הזו גם בלעדיהם, או להמיר אותם במקלוני אורז שמבשלים קודם לכן.

מעבירים את המנה המוגמרת לקערת הגשה, ולא צריך לקרוא לאף אחד. הריח כבר יזמין את כולם למטבח.

מתכון למוקפץ ב-4 צבעים גם באתר שופרסל

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: