כך תכינו קוסקוס אמיתי מסולת בחצי שעה בלבד

כך תכינו קוסקוס אמיתי מסולת בחצי שעה בלבד

סבתא חביבה מכינה את הקוסקוס הכי טעים בעולם. בכל יום שישי היא קמה עוד לפני השמש, מניחה סיר ענקי של מים על הגז, מתיישבת על יד השולחן שעליו כבר מונחים שקית של סולת, קערית של מים ועוד קערה אחת גדולה. סבתא חביבה לוקחת כל פעם קצת מהסולת, מרטיבה אותו במעט מים, ומתחילה לפורר אותו אל תוך הקערה. את הפירורים הגסים היא מעבירה במסננת ומניחה לאידוי על הסיר שבכיריים.
בזמן שהסולת מתאדה ומתרככת לה, סבתא חביבה מתחילה להכין את הסירים שיבואו ליד הקוסקוס: קציצות מפרום ארגמניות, רוטב עשיר של שעועית נימוחה מלא בעצמות טעימות, ומרק ירקות. איך אפשר קוסקוס בלי מרק?
לאחר האידוי הראשוני יבוא אידוי משני, שגם עליו תקפיד סבתא בסבלנות רבה, ואשר רק, ורק אחריו יתגלה הקסם במלוא הדרו, וקוסקוס רך כחול על פני הים ואוורירי כרוח ביום חמים, ייווצר לו.
עכשיו אפשר קצת לשבת ולנוח, ולחכות לכל הילדים, הנכדים והנינים שיגיעו ויתמוגגו כמו בכל שבוע מהאוכל הכה מחמם וטעים הזה שניחוחותיו כבר נישאים בכל השכונה.

img_7758

סבתא חביבה לא מתעייפת. אבל אני התעייפתי רק מלראות את כל השלבים של התהליך הארוך הזה. בואי ואפתיע אותך, אמרתי לה. תראי איך אני מכינה קוסקוס בחצי שעה בלבד, והוא ייצא לא פחות טוב וטעים מהקוסקוס המושלם שלך. ולא, הזדרזתי להקדים תשובה למכה. זה לא קוסקוס משקית.

קוסקוס סולת אמיתי בחצי שעה בלבד
מרכיבים
  1. 6 כוסות סולת
  2. 6 כוסות מים
  3. 1/2 כוס שמן
  4. מעט מלח
הוראות הכנה
  1. 1. אל תוך סיר גדול שופכים את המים, השמן ומעט מלח ומביאים לרתיחה.
  2. 2. מנמיכים את האש ומוסיפים את הסולת אל המים הרותחים. האמת שבשלב הזה לא צריך כלום מלבד סבלנות. מכוונים את הטיימר ל-15 דקות שבהם מדי פעם מערבבים את הסולת שבסיר. רצוי לעשות את זה עם כף עץ ארוכה בעל תחתית רחבה. לאחר 15 דקות בדיוק מכבים את האש.
  3. 3. את התערובת שהתקבלה יש לפורר לגרגירים דקים, ואת התהליך הזה ניתן לעשות בשתי דרכים: האחת, הדרך הישנה והמוכרת - דרך מסננת רגילה לקוסקוס כשאת התהליך הזה רצוי לעשות בעזרת תחתית של כוס שבעזרתה דוחסים את גרגירי הסולת לתוך המסננת, היישר לתוך קערה גדולה, וזאת משום שהתערובת חמה מאד ואי אפשר לעשות את זה עם הידיים. הדרך השנייה שמבחינתי היא הכי קלה ומנצחת, היא להעביר את הסולת דרך הפומפייה הדקה של מעבד המזון. גרגירי הסולת יוצאים דקים ואווריריים בדיוק כמו אלה שיוצאים מהמסננת הידנית וחוסכים הרבה מאד זמן עבודה וכאבי ידיים.
  4. 4. מחזירים את הסולת המפוררת אל הסיר ומבשלים שוב 10 דקות על אש נמוכה, תוך כדי שממשיכים לערבב ולפורר את הסולת מדי פעם בעזרת מזלג.
  5. 5. מעבירים את הפירורים שכבר הפכו לקטנים מאד, שוב דרך המסננת או מעבד המזון ומניחים בקערה גדולה לא מכוסה. מניחים לקוסקוס להתקרר מעט כשתוך כדי מערבבים אותו מדי פעם בעזרת מזלג שגם מפרידה גושים קטנים וסוררים באם נשארים.
הערות
  1. זה הכל! לא מאמינים? אתם מוזמנים לנסות. הקוסקוס יוצא רך ואוורירי וטעים וענוג כאילו בילה שעות על גבי שעות בסיר אידוי.
מטבחונט https://dafnisfood.com/

img_7763

img_7768

img_7778

img_7802

תגובות

תגובות

4 תגובות

  • עדן
    5 באוקטובר 2022 20:26

    עשיתי עם פומפיה, פשוט גירדתי עליה, יצא מעולה! תודה!

    • דפני
      5 באוקטובר 2022 20:30

      איזה כיף לשמוע, תודה רבה!

  • חדוה
    1 במרץ 2017 8:34

    מדהים דפני, תודה, בדיוק חשבתי השבת להכין קוסקוס ואכין זאת לפי הדרכתך כאן…

    • דפני מטבחונט
      1 במרץ 2017 19:20

      תודה רבה חדווה יקרה, שמחה שאהבת. מחכה לעדכונים לשמוע איך יצא.

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: