לעשות קצת סדר…(עם ריבת תותים מנצחת בסוף)

לעשות קצת סדר…(עם ריבת תותים מנצחת בסוף)

סדר בתיק. למיין ולבדוק את כל עשרות הפתקים והניירות שאני דוחפת לתוכו בכדי שלא ייעלמו, ומאז נעלמים עקבותיהם סופית. למצוא שם הפניות לבדיקות שפג תוקפן לפני שלושה חודשים, מספרי טלפון שאין שום מושג של מי הם, מפתח שהפכנו את כל הבית ולא מצאנו, מסטיקים מעוכים וחשבונות שהבטחתי לברר ומעולם לא הספקתי.

סדר בארון המטבח. לכל אחד יש את הארון הזה שלתוכו דוחפים את כל מה שצריך לטפל בו אחר כך. בנקיונות לפסח מצאתי שם – קטלוגים שהזמנתי ולא הספיקותי להציץ בהם, תעודות של הילדים מהשנה הקודמת, דפים מחברת האשראי סגורים במעטפה, פתק מהמורה – נובמבר 2010, הודעות לדבר דואר רשום שנשכחו מלב ואישור תשלום לשומרי משקל. נרשמתי לשומרי משקל???

סדר בארון הבגדים. להשלים עם העובדה שמדף שלם של "בגדים רזים" כבר לא ממש מחכה לי. לאסוף אותם לתוך שקית גדולה ולהעביר הלאה מתוך עידוד עצמי שכשאהיה שוב במידה אקנה לי חדשים.

סדר בחיים. לעשות רשימה של כל הדברים החשובים והחשובים פחות, הדחופים והדחופים פחות, לנסות להכניס לתוך הרשימה הזו את עצמי ולבדוק איך אני יכולה להקפיץ את עצמי בפרוטקציה, פעם אחת לראש הרשימה.

סדר בראש. לסדר את המחשבות פעם אחת ולתמיד. לנסות להגיע למחשבה אחת שלמה מבלי שיחות טלפון שייכנסו באמצע, ילדים שבדיוק דחוף להם לדעת משהו, או בכלל מחשבה אחרת שקופצת ומשתלטת על קודמתה עד לזו הבאה אחריה.

סדר באנשים. להיות יותר עם האנשים החשובים לי באמת, עם האנשים שאיתם הצחוק שלי נשמע אמיתי, והעיניים נוצצות. לנסות למצוא קצת יותר דרכים להראות להם שהם חשובים לי. לעומת זאת, לנסות לשמור מרחק מאנשים שמוציאים מתוכי דברים שגורמים לי לא לאהוב את עצמי. ולא לאהוב אותם.

כולנו מחליטים החלטות חדשות לבקרים, כל חג הוא נקודת ציון לרשימה חדשה של החלטות. עצם זה שיש נכונות לעשות קצת סדר, פותחת לי את הדלת לתקווה שעד הפסח הבא.. הכל יהיה בסדר!

ומה העיקר? העיקר שבסוף כל הסדר והניקיונות, אחרי שהעפנו מהבית את שארית האבק ומהגוף את שארית הכוחות, בסופו של עניין, נשב כולנו בליל הסדר, מסובים זה לצד זה מול שולחן ערוך ועמוס במטעמים, נקרא את ההגדה, נשיר ונזייף בקול ונגיד זה לזו – חג שמח!!

החג צריך להיות מתוק ולא רק שמח, ולכן אתם תקבלו היום ריבת תותים שאצלי בבית, חג פסח לא מגיע בלעדיה.

בריבה שלנו יש פטנט. תפוחי עץ מגוררים שמתווספים במהלך העבודה. לאחר הכנת הריבה אין מרגישים את התפוחים. תפקידם בריבה הוא הסמכה.
התפוחים עשירים בפקטין ותורמים לקרישה מהירה של הריבה ולכן גם שומרים על צבעה האדום היפיפה.

22367035

ריבת תותים ביתית משגעת וקלה להכנה:

החומרים:

קילו וחצי תותים שטופים וקטומי עלה (אם גדולים חצויים ואם קטנים שלמים)
קילו סוכר
2 תפוחי עץ קלופים ומגוררים דק
מיץ מלימון

ההכנה

לערבב בקערה את התותים עם הסוכר ולשמור במקרר כשהיא מכוסה לפרק זמן של כ-5 שעות.
מעבירים לסיר בישול ומחממים עד להרתחה עם מכסה פתוח.
בזמן שלוקח לתערובת לרתוח נוצר קצף למעלה ויש להסירו מדי פעם עם כף.
לאחר הרתיחה, יש להנמיך את האש ולהוציא החוצה כוס מהמיץ שנוצר. אנו לא נשתמש בו יותר למתכון הזה אך הוא לא הולך לאיבוד. שמרו אותו בכלי אטום ויש לכם יופי של סירופ תותים שמתאים לגלידות, לעוגות, למלבי ואפילו כתרכיז למיץ.

לאחר שמוציאים את הרוטב המיותר מוסיפים את תפוחי העץ המגוררים ואת מיץ הלימון וממשיכים לבשל כחצי שעה עד שהריבה מסמיכה יפה.
מעבירים לכלי אטום.
הריבה נשמרת גם בטמפרטורת החדר תקופה ארוכה.

אז הנה, עוד מתכון משפחתי סודי עשה את דרכו לאוויר העולם.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: