מאפה בצק עלים כפרי במלית נתחי חזה עוף וירקות

מאפה בצק עלים כפרי במלית נתחי חזה עוף וירקות

כמה פעמים מצאתם את עצמכם במטבח שוברים את הראש מה שוב להכין לארוחה? בין אם מדובר בעוד ארוחת צהרים או ארוחת שבת חגיגית, הרי שפה ושם ניתן להבין את מי שקצת נמאס לו מהקונספט הרגיל של מנה עיקרית תוספת וירקות שחוזר על עצמו כל פעם מחדש.

אם גם לכם מתחשק לפעמים לגוון את הארוחה עם משהו קצת שונה, הרי שהגעתם למקום הנכון. המתכון שלפניכם אוגד בתוכו מרכיבים של ארוחה שלמה ומזינה, המכילה את כל אבות המזון לכדי מאפה מושלם שהוא לא רק יפהפיה וחגיגי עד כדי כך שיתנוסס בגאווה על כל שולחן, אלא גם טעים ומשביע ביותר.

להכנת המאפה אנו נשתמש בבצק עלים מוכן, נמלא אותו במלית נהדרת של נתחי חזה עוף עם ירקות מוקפצים ונסגור עם שתי וערב של בצק, למראה כפרי ומעורר תאבון.

IMG_9876

החומרים: (לתבנית מלבנית 30*20)

1 חבילת בצק עלים קפוא (מופשר)
1 קילו חזה עוף מנוקה וחתוך לנתחים קטנים
1 בצל גדול קלוף וקצוץ
2 שיני שום כתוש
1 פלפל אדום חתוך לקוביות
1 קופסת שימורים פטריות חתוכות מסוננות ושטופות
1/4 כרוב חתוך לרצועות קטנות וצרות
3 כפות רוטב ברביקיו
1 כף תבלין לגריל עוף
2 כפות פפריקה אדומה מתוקה
מלח, פלפל
מעט שמן לטיגון
חלמון מעורבב עם כפית מים
שומשום לזריה על המאפה

אופן ההכנה:

מכינים את המלית:
מחממים מעט שמן במחבת גדולה ועמוקה ומטגנים את הבצל על אש גדולה עד להזהבה קלה. מוסיפים את השום הכתוש, מערבבים ערבוב קצר ומוסיפים הפלפל האדום והפטריות.

מטגנים כשלוש דקות תוך כדי ערבוב ומוסיפים את נתחי חזה העוף. ממשיכים לטגן עד שחזה העוף מתחיל לשנות את צבעו ומוסיפים את הכרוב. לאחר שתיים שלוש דקות של טיגון, הכרוב יאבד חלק ניכר מנפחו וזה הזמן להוסיף את רוטב הברביקיו את התבלינים.

מערבבים תוך כדי טיגון עד שהתבלינים נטמעים היטב בתערובת ומכבים את האש.
מקררים כעשר דקות ועוברים לשלב הבא.

מרססים את התבנית בספריי שמן.
חותכים את הבצק לגודל שיתאים לתבנית כולל השוליים הקיצוניים שלה ומניחים אותו בתבנית כאשר הבצק כלפי מטה והניילון מעל. לאט ובזהירות מסירים את הניילון כך שרק הבצק נשאר בתבנית.

פורסים עוד שתי שורות מהבצק שמתאימות לגודל שולי התבנית ומצפים את השוליים הגלויים לכל אורכם, תוך כדי הידוק קצוות הבצק של השוליים לבצק של התחתית.

קולאז3

כעת התבנית מצופה בבסיס המאפה.

ממלאים את הבסיס בתערובת נתחי העוף והירקות ומיישרים אותה.

פורסים רצועות דקות מהבצק ומניחים על המלית לאורך ולרוחב. הדרך הקלה והנוחה ביותר לעשות זאת היא להניח את הרצועה כשהבצק כלפי מטה והניילון של הבצק למעלה ואז להסיר את הניילון בעדינות.

מורחים את רצועות הבצק בחלמון ובוזקים עליהם שומשום.

IMG_9862

מכניסים לתנור מחומם ל-170 מעלות ואופים כחצי שעה עד להזהבת המאפה.

מוציאים מהתנור ומחכים כעשר דקות לפני שפורסים ומגישים.

אני ממליצה בחום להגיש את המאפה החם עם טחינה שתשתלב מעולה בטעם, ומה אתכם? אשמח לשמוע את התגובות שלכם וכמובן לענות על שאלות.

IMG_9876

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: