מכינים בבית שוארמה אמיתית

מכינים בבית שוארמה אמיתית

זה קורה לכל אחד מאיתנו: בית, גשם בחוץ. הבטן מקרקרת, וכל מה שמתחשק זה איזה פיתה טובה עם משהו בפנים. מחפשים מישהו שיתנדב ללכת להביא מנה שווארמה, אבל כל המתנדבים מוכנים להשתתף בחגיגה על תקן טועמים בלבד. מה עושים? אז הנה, בשביל זה אני פה, מוכנה ומזומנה לתת לכם עכשיו את הכלים שבהם תוכלו לממש את התשוקה הזו לאוכל הרחוב הטעים הזה, בכל רגע שתרצו, ובבית, בלי לזוז מטר מהמטבח.
כל שצריך זה לדאוג שיהיה במקפיא, באופן קבוע, נתח של שווארמה הודו (מומלץ נקבה) או פרגיות. כמובן שההמלצה היא לקנות בשר טרי, ולבקש מהקצב לנקות אותו משומנים וגידים. כל מה שעליכם לעשות מרגע זה והלאה הוא להקפיא את הבשר וזה הכל. לא לחתוך ולא שום דבר אחר. קונים ומקפיאים.

כשנופלת הסיטואציה הדרמטית עליה כתבתי בתחילה, כל שעליכם לעשות הוא לגשת למקפיא, להכניס את הנתח למיקרו לשתי דקות בכדי שיתרכך מעט בחלקיו החיצוניים אך עדיין יישאר קפוא מבפנים. מפה, ההבדל בין שווארמה בדקה לבין שווארמה בחמש דקות הוא בעצם קיומו של מעבד מזון בבית. במידה וכן, חותכים את הנתח הקפוא לכמה חלקים עבים (בשביל שייחתך בקלות ריככנו אותו מעט במיקרו), מרכיבים את דיסק הפריסה ומעבירים את הנתחים בדיסק. השווארמה נפרסת לפרוסות דקיקות ועדינות והנה רוב העבודה כבר מאחורינו. במידה ואין מעבד מזון ניתן לפרוס את הבשר לפרוסות דקיקות בעזרת סכין טובה. מרגע זה, הדרך לשווארמה בפיתה עוברת דרך טיגון הבצל, הוספת הבשר למחבת ותיבולו. ובזמן שאתם מארגנים את התפארת הזו אתם מוזמנים להפעיל את שאר בני המשפחה לעשיית צ'יפס, סלט וטחינה.
בתאבון!

החומרים:

1 ק"ג שווארמה הודו נקבה או פרגיות נקי משומן
2 בצלים גדולים קצוצים
5 שיני שום כתוש
2 כפות תבלין לשווארמה
1 כף כורכום
1 כף פפריקה אדומה מתוקה
מלח, פלפל
1 כוס פיסטוק חלבי קלוף, קלוי קלות וחתוך גס (אופציה)
שמן לטיגון

ההכנה:

מקפיאים את השווארמה (חובה) .
לשם ההכנה מפשירים קלות במיקרו (שהחלק הפנימי ישאר עדיין קפוא), ופורסים דק מאד בסכין חדה או במעבד מזון.
מטגנים את הבצל עד להזהבה ומוסיפים את השום הכתוש.
מוסיפים את השווארמה ואת התבלינים ומטגנים עד שהשווארמה מזהיבה ומוכנה.
בשלב זה ניתן להוסיף את הפיסטוק חלבי ולערבב.

IMG_5006-300x225

אהבתם? הכנתם? התגובות שלכם מחממות את הלב ואני אשמח לשמוע, להתעדכן וכמובן לענות על שאלות באם יש.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: