קדירת שוקי עוף בטמפורה עם ירקות שורש פטריות ורימונים

קדירת שוקי עוף בטמפורה עם ירקות שורש פטריות ורימונים

לאחר שבשנים שעברו גלגלתי, מילאתי, טרחתי ועמלתי, החלטתי השנה להכין את המנה העיקרית מאחד החלקים האהובים ביותר בעוף והוא – הפולקע.

מכיוון שמנות עוף הן מנות שגורות בחיי היום יום, החלטתי להפוך את המנה הזו לחגיגית במיוחד, כך שנרוויח פעמיים. גם שימוש בנתח שהוא זול יחסית, אינו צורך התעסקות מיוחדת, אבל יחד עם זאת יוכן ויוגש עם צורה, מרקם וטעמים ייחודיים אשר יבדילו אותו מכל מנת עוף רגילה שאי פעם הגשתם וטעמתם.

למראה אלגנטי יותר של השוקיים, ביקשתי מהקצב לחתוך את העצם הבולטת מן השוק, כך שיישאר רק החלק הבשרני שלה. אין הכוונה להסיר לגמרי את העצם מן השוק, אלא אך ורק לחתוך את החלק החיצוני שלה כך שלאחר החיתוך נקבל מן כדורים קטנים וחמודים. כדורי העוף הללו יקומחו ויטבלו בביצה, ולאחר מכן יעברו טיגון קל ויכנסו לתנור עם תערובת נפלאה של ירקות שורש, סילאן, יין וסירופ רימונים.

הטיגון ישמור את כל מיצי השוקיים בפנים, ולפיכך הם יתקבלו רכים ועסיסיים, ונמסים בפה כחמאה. הירקות והרוטב ייספגו גם הם פנימה ויביאו את המנה לכדי שלמות של טעמים.

IMG_0126

התוספת המושלמת למנה זו היא אורז לבן פשוט שעליו נפזר גרגרי רימון, ואת הפאר הזה נגיש יחד לשולחן לקול קריאות ההתפעלות של האורחים.

החומרים:

10-12 שוקיי עוף (ללא העצם הבולטת)
2 ביצים
קמח
1 בצל לבן גדול
1 בצל אדום
שורש סלרי (ללא העלים)
שורש פטרוזיליה (ללא העלים)
12 פטריות שיטאקי טריות
8 שיני שום
2 גבעולי טימין
2 כפות סילאן
1 כוס יין אדום יבש
2 כפות סירופ רימונים
1/4 כפית ג'ינג'ר (זנגביל) טחון
מלח, פלפל
שמן קנולה לטיגון

אופן ההכנה:

שוטפים ומייבשים את שוקיי העוף. מניחים בקערה שטוחה קמח, ובקערה נוספת טורפים שתי ביצים. מקמחים את השוקיים וטובלים בביצים.
מחממים שמן במחבת גדולה ועמוקה. השמן צריך להיות בגובה של כ-1 ס"מ ולא עמוק. מטגנים את השוקיים עד להזהבה קלה משני הצדדים ומניחים על נייר סופג לספיגת עודפי השמן.

קולאז2

מעבירים את השוקיים לתבנית המותאמת לאפיה בתנור וניגשים להכנת הירקות:

את הבצלים קולפים וחותכים לחתיכות גדולות, את שורש הסלרי שוטפים היטב וחותכים לקוביות, את שורש הפטרוזיליה קולפים, שוטפים וחותכים לקוביות, את הפטריות שוטפים ומייבשים וחוצים לשניים, את השום קולפים וקוצצים גס בסכין. מסירים את הטימין מהגבעול ומניחים בצד.

מחממים מעט שמן בסיר ומטגנים את הבצלים עד שהבצל הלבן מתחיל להיות שקוף מעט, מוסיפים את השום והטימין ומטגנים דקה יחד. מוסיפים את הסלרי, את שורש הפטרוזיליה, ואת הפטריות וממשיכים לטגן את כל הירקות יחד שתי דקות.

מוסיפים לירקות את הסילאן ומערבבים תוך כדי טיגון עוד דקה.

מוסיפים את היין ואת סירופ הרימונים, המלח והפלפל. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים יחד שתי דקות. מסירים מהאש ושופכים את הירקות עם הרוטב על השוקיים שבתבנית.

קולאז-21

מכסים בנייר כסף ומכניסים לתנור מחומם ל- 200 מעלות, לשעתיים.
לאחר שעתיים מסירים את נייר הכסף ואופים עוד רבע שעה ללא כיסוי עד להשחמה.

IMG_0100

להגשה קוצרת מחמאות:

עורמים אורז לבן במרכז צלחת גדולה ומסביבה מסדרים את השוקיים ואת הירקות.
מפזרים בצל ירוק קצוץ וגרעיני רימון, ומגישים.

IMG_0126

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: