נודלס עם פטריות וחצילים

נודלס עם פטריות וחצילים

בין המנות האהובות ביותר על מבוגרים וילדים כאחד, ניתן למצוא את הנודלס על שלל צורות ההכנה השונות שלו. אין פלא בעיניי שכך הוא הדבר. שהרי מדובר במנה טעימה ומשביעה, ומה שיפה הוא, שבאמצעות אותה חבילה של נודלס ניתן לגוון ולהכין בכל פעם מחדש אין סוף מנות שכל אחת תהיה שונה מקודמתה במרכיבים, בטעם, בצבעים ובהגשה.
אני מוצאת את עצמי מאלתרת בכל פעם מתכון אחר וזאת בהתאם למלאי שיש לי בבית. עם ירק אחד, עם מספר ירקות, עם נתחי חזה עוף או עם פרגיות. פעם חריף, פעם מתקתק ופעם שניהם. כל שצריך הוא לפתוח את המקרר ולהתחיל לחתוך ולהקפיץ את כל מה שנמצא בו ויכול להתאים: בצל, פלפלים, גזרים, פטריות, חצילים, כרוביות ועוד כהנה וכהנה. המנה שהחלטתי להגיש הפעם היא מנה צמחונית ומכילה ירקות אשר הוקפצו ונמהלו בחמאת בוטנים, קרם קוקוס וצ'ילי. התוצאה הסופית יצאה כל כך עשירה, צבעונית, יפיפיה וטעימה שעדין לא החלטתי אם להגיש אותה למנה עיקרית או לקינוח.
תחליטו אתם.

החומרים:

1 חבילה נודלס
1 בצל גדול
1 חציל
1 פלפל אדום מתוק
4 שיני שום כתוש
1 סלסילת פטריות שמפיניון
1/2 כוס צ'ילי מתוק
1/2 כוס חמאת בוטנים
2 כפות רוטב סויה
4 טיפות שמן שומשום
1 כוס קרם קוקוס
1 כפית אבקת זנגוויל
מלח לפי הטעם
אופציה לקישוט – כוסברה קצוצה ובוטנים קצוצים
שמן לטיגון

אופן ההכנה:

מבשלים את הנודלס לפי ההוראות שעל השקית ובזמן הזה מכינים את הירקות:
קולפים את הבצל וחותכים אותו לרצועות דקות. את הפטריות שוטפים ומנגבים היטב, חותכים וזורקים את קצה רגל הפטריה ופורסים לפרוסות דקות. שוטפים את החציל וחותכים אותו לקוביות גדולות. את הפלפל חותכים לרצועות.
מחממים שמן במחבת רחבה ועמוקה ומטגנים את הבצל תוך כדי ערבוב מדי פעם. מנמיכים מעט את האש ומוסיפים את קוביות החציל. מטגנים תוך כדי ערבוב כמה דקות עד אשר החציל מתחיל להתרכך(יש להיזהר שהחציל לא ייחרך). מגביהים מחדש את האש ומוסיפים את הפלפל ואת השום הכתוש ומטגנים תוך כדי ערבוב כשלוש דקות. מוסיפים את הפטריות וממשיכים לטגן כחמש דקות נוספות תוך כדי ערבוב.

קולאז-11-300x300

מערבבים בקערה את הצ'ילי, חמאת הבוטנים, הסויה ושמן השומשום. שופכים על הירקות ומערבבים. מוסיפים את קרם הקוקוס ומתבלים באבקת זנגוויל ובמלח. מערבבים, מביאים לרתיחה, וסוגרים מכסה. מנמיכים את האש ומבשלים כעשר דקות.
מוסיפים לתערובת את הנודלס ומערבבים. מגישים מיד.
מומלץ לבזוק כוסברה קצוצה ובוטנים קצוצים להגשה יפה יותר ולהדגשת הטעמים.
אם נשאר, כמובן שניתן לשמור במקרר ולאכול למחרת לאחר חימום נוסף.

IMG_3126-300x225

עד פה להיום. מקווה שהיה לכם טעים וכמו תמיד אני פה, אשמח לקרוא את התגובות שלכם ולענות על שאלות.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: