ניוקי עננים תוצרת בית

ניוקי עננים תוצרת בית

להבדיל מפסטות שדורשות מכשיר פסטה עבור הכנה ביתית, הניוקי אינו דורש כל כלי מיוחד והכנתו היא פשוטה ביותר, תוך תשומת לב למספר כללים פשוטים אך חשובים שיתרמו להצלחתו.

אז מכיוון שמעולם לא הכנתי ניוקי בבית, החלטתי שגם את המשוכה הזו אני צריכה לעבור, והקדשתי לנושא בוקר שמשי אחד שכל כולו הכנת ניוקי עד להגעה לרמה שלא תבייש את המסעדות הטובות ביותר.

ההתנסות הייתה מאתגרת למדי, משום שכל כף קמח מיותרת יצרה תוצאה אחרת לחלוטין, אך לאחר ששקלתי, טעמתי, הפחתתי והוספתי, יצאו תחת ידיי ניוקי לתפארת. רכים בדיוק במידה ונימוחים בפה, והכי חשוב – מתכון. ומכיוון שאני לא שומרת שום דבר בסוד, הנה אתם הראשונים ליהנות ממנו.

שימו לב – לתוצאה מושלמת רצוי להשתמש במשקל מזון, ואל תפספסו את כל הטיפים החשובים בתוכו שרשומים באדום.

ניוקי עננים תוצרת בית

IMG_6287-mnc7ywqfxu1jyt8y2ukxo56uu7nnbljoi9vky6cxm8

החומרים: (תוצאה סופית- חצי קילו ניוקי, כ-4 מנות)

1 קילו תפוחי אדמה (בערך 4 תפוחי אדמה גדולים)
מלח גס
300 גרם קמח לבן (ועוד קמח לעיבוד)
1 ביצה
מלח

אופן ההכנה:

שוטפים את תפוחי האדמה ומכניסים אותם לתוך סיר גדול מלא במים, על קליפתם.

מבשלים את תפוחי האדמה עד לריכוך.

מכיוון שתפוחי האדמה לאחר הבישול יוצאים רטובים, יש לייבש אותם עבור ניוקי מוצלח. אל תוותרו על השלב הזה מכיוון שהוא שלב חובה בהכנת ניוקי ובלעדיו כל המרקם של הניוקי ישתנה.

מייבשים את תפוחי האדמה:

מניחים דף אפייה על תבנית התנור. מעליו מניחים את תפוחי האדמה, ומסביבם מפזרים מלח גס בכמות יפה. חום התנור מייבש את תפוחי האדמה, המלח עוזר בייבוש ונותן לתפוחי האדמה קצת טעם של מדורה.

אופים בחום של 200 מעלות, 15 דקות.

לאחר האפייה, מסירים את הקליפה מהתפוחים ומועכים אותם לפירה בעודם חמים.

מתוך הפירה הזה יש להשתמש בחצי קילו בלבד! (משקל הפירה לאחר התהליך הוא כ-700 גרם. את היתרה מגישים למחרת עם שניצל…)
מעבירים חצי קילו פירה לתוך קערה.

מוסיפים לקערה 150 גרם קמח, ביצה ומעט מלח, ומתחילים ללוש.

התוצאה הסופית צריכה להיות בצק רך ונעים לעיבוד ולכן יש להוסיף בכל פעם כמות קטנה של קמח עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

קולאז4

IMG_6221-001

אין אפשרות לתת כמות מדויקת של קמח משום שספיגת הקמח בפירה תלויה מאד ברמת הנוזלים שכן נשארו בו, ובלחות של הקמח עצמו. לפעמים יידרשו כל ה-300 גרם, ולפעמים פחות. לכן מומלץ להתחיל מקצת ולהוסיף כל פעם קצת, עד שמקבלים בצק רך ונעים, ולא דביק.

כשהבצק מוכן, מקמחים משטח עבודה מניחים עליו חתיכה קטנה של בצק, ובוזקים עליה מעט קמח.

מהבצק הזה יוצרים גליל, ממש כמו שעושים גליל בפלסטלינה.

חותכים את הגליל לפיסות של כ-2 ס"מ ומניחים בצד על קמח על מנת שלא יידבקו זה לזה. אפשר להתגנדר קצת ולמעוך מעט כל חתיכה במזלג, דבר שיוצר עליהם דוגמת פסים נחמדה.

ממשיכים כך עם כל כמות הבצק.

מרתיחים מים בסיר גדול, ולאחר הרתיחה מוסיפים להם מעט מלח.

מכניסים את הניוקי בקבוצות קטנות לתוך המים. הניוקי שוקעים מטה, ואחרי מספר דקות הם צפים מעלה. ברגע שהם צפים הם מוכנים. נותנים להם לצוף עוד עשר שניות ואז מוציאים אותם עם כף מחוררת ומניחים במסננת כדי שיפרישו את יתרת הנוזלים.

אפשרות ראשונה להגשה היא להניח את הניוקי בצלחת או כלי הגשה, ולצקת מעליהם כל רוטב פסטה שאוהבים. רוטבי פסטה בסיסיים, קלים ומהירים ניתן למצוא פה.

אפשרות נוספת שאהובה עלי ביותר היא להכין במחבת רוטב חמאה ושום מהיר, להעביר את הניוקי אל הרוטב ולהקפיץ אותם מספר שניות בתוכו עד אשר הם מזהיבים מעט. זה יוצא חלום בהתגלמותו:

רוטב חמאה ושום מהיר

מחממים 50 גרם חמאה, מטגנים בתוכה שום כתוש וקצת מלח, מקפיצים את הניוקי עד להזהבה, מניחים בצלחת ומגרדים מעל מעט גבינת פרמז'ן.

IMG_6287-mnc7ywqfxu1jyt8y2ukxo56uu7nnbljoi9vky6cxm8

אם נשאר לכם ניוקי, או שהכנתם מנה גדולה יותר ואתם רוצים לשמור לפעם אחרת, אין בעיה בכלל. הניוקי נשארים מצוינים עוד יומיים במקרר. אבל אם אתם רוצים להשתמש בהם בתקופה מאוחרת יותר, אז אפשר פשוט להכניס אותם למקפיא כשהם בתוך קופסא סגורה. כשרוצים להכין – פשוט שופכים עליהם מים רותחים והם נפרדים זה מזה ומוכנים בתוך שניות לאכילה.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: