נס ללא שמן,לביבות אפויות מתפוחי אדמה וגזר מדהימות

נס ללא שמן,לביבות אפויות מתפוחי אדמה וגזר מדהימות

והנה אנו מתקרבים לחג המשמין ביותר בשנה. מכל פינה מציצות אלינו כבר סופגניות מפודרות ומפתות, שמזכירות לנו ששמונת ימי החג הינן בגדר המלצה בלבד והחגיגה כבר מזמן כאן. מתקפת הלביבות והסופגניות מאיימת לפקוע את אחרון הכפתורים שעדיין מצליחים להסגר במכנס ומזכירה לכולנו כי הנס האמיתי בחג החנוכה הוא להצליח שלא לעלות קילו ביום.
הזדמנויות יש בלי סוף: מסיבות בגנים ובבתי הספר, הדלקת נר ראשון, הדלקת נר אחרון, הדלקת נר אצל הדודה, אצל האחות ואצל החברים. כולם כולם רוצים להשוויץ במתכונים השווים שלהם ללביבות ולסופגניות.
הפעם, היו אתם המפתיעים. הביאו אתכם מגש של הלביבות הנפלאות שאת המתכון אליהן תקבלו מיד ותקצרו מחמאות אין סוף. הלביבות הללו כל כך יפיפיות וטעימות, שאני יכולה להמר על כך שהן יהיו הכוכבות הראשיות של כל שולחן חנוכה, וייחטפו ראשונות.
הלביבות הללו קלות להכנה שזה ממש משחק ילדים. מרקמן נימוח ונעים בפה עם ציפוי עדין של פירורי לחם אשר נותן להם מרקם קראנצ'י למרות שלא עברו טיגון.
אז… לפני המתקפה הגדולה, (אממ.. מודה ומתוודה. גם לי יש כמה תכנונים עבורכם),
הנה מתכון שחייבים לשמור ולהכין בחג. רבים יודו לכם על כך.

החומרים: (12 לביבות)

4 תפוחי אדמה גדולים קלופים
6 גזרים קלופים
4 שיני שום כתוש
4 ביצים
4-5 כפות קמח
1 כפית עלי טימין
מלח, פלפל
פירורי לחם
תרסיס שמן

אופן ההכנה:

חותכים את תפוחי האדמה והגזרים לחתיכות גדולות ומבשלים בסיר עם מים עד לריכוך.
מסננים ומועכים בממחה לפירה.
מוסיפים את השום הכתוש, הביצים, הקמח, הטימין, מלח ופלפל, ומערבבים.

15-1-300x300

טיפ בנוגע לקמח – ראשית הכניסו 4 כפות של קמח וערבבו. אם התערובת נראית לכם עדיין דלילה הוסיפו עוד כף. זכרו – אין מדובר במדע מדויק ויכולים להיות שינויים שנובעים מגודל הירקות. אם גם לאחר 5 כפות התערובת נראית לכם דלילה אין כל מניעה להוסיף עוד קצת קמח עד לקבלת המרקם הנכון. המרקם הסופי אמור להיות רך אך יציב.
מרססים תבנית עם שקעים למאפינס ומפזרים מעט פירורי לחם בכל שקע.
ממלאים את השקעים בתערובת, מרססים מעט שמן ומפזרים עוד קצת פירורי לחם.
מכניסים לתנור לחום של 150 מעלות לכחצי שעה או עד שהלביבות מקבלות צבע זהוב ויפה. מגישים חם או פושר, לא משנה. העיקר שמגישים.
בתאבון!

17-300x300

אז כפי שאמרתי, לשמור ולהכין בחג כשמחפשים קצת להירגע מכל הטיגונים, ובינתיים אשמח לקרוא את התגובות שלכם ולשמוע על הרעיונות שלכם לאירוח חנוכה קל קלורית.

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: