סבתא בישלה דייסה פודינג ילדות עם אורז וחלב

סבתא בישלה דייסה פודינג ילדות עם אורז וחלב

אם תשאלו אותי איזה מאכל מזכיר לי במיוחד את ימי ילדותי, אני אענה מיד וללא היסוס: "סוטלצ'יקו קון ארוז". מרימי הגבה בוודאי מכירים את המעדן הזה בשמו העברי: אורז עם חלב, אך כמי שגדלה בבית ממוצא תורכי, השם הזה היה חלק בלתי נפרד מנוף ילדותי, או יותר נכון- מנוף מקרר ילדותי.

כשאומרים "סוטלאץ'" בספרדית– מתכוונים לפודינג באופן כללי. אצלנו התווספו שמות חיבה לכל דבר ו-"צ'יקו" (הכוונה למילה – קטן), התחברה לה יופי עם המעדן הזה והפכה אותו למעדן קטן- "סוטלצ'יקו". למילה הזו הוסיפו את המילה "קון ארוז" – כלומר עם אורז, והנה קיבלנו מאכל ששמו הוא בעצם המתכון המלא שלו.

בשנים הראשונות לילדותי לא היו בכלל מעדני חלב בחנויות, וקצת לאחר מכן כשהתחילו להופיע, נמכרו באופן מצומצם למדי מעדיני ווניל או שוקולד. באותה תקופה, התייחסה אליהם אמי בחשדנות ולכן המשיכה להכין את ה"סוטלצ'יקוס" שלה. לכן, באופן קבוע היה מדף במקרר שעמוס בצלוחיות וכוסות מלאים באורז עם חלב לכל מי שיחפוץ בכך.

הזיכרונות המתוקים הללו הביאו אותי למסקנה שהגיע הרגע לקאמבק. למרות כל שפע המעדנים שיש היום במרכולים, אין כמו פודינג של אורז עם חלב שמגישים לילדים מיד שכבר מותר להם לעבור לחלב רגיל. הם יכולים לשמש כארוחת בוקר של ממש, או כמעדן של בין הארוחות. את המאכל מגישים כדייסה חמימה או ישר מהמקרר, עם קינמון או בלי, ולהבדיל מפעם – היום ניתן ואפילו רצוי להמיר את הסוכר בסוכר ענבים למען בריאות השיניים הקטנטנות.

ההורים אף הם לא יטמנו את ידם בצלחת, ויכולים לפנק את ה"סוטלאצ'יקוס" שלהם בקינמון, אגוזים קצוצים וקוקוס, ולהפוך את המאכל לפינוק נפלא עבורם. מהמתכון יוצאת כמות משפחתית, ובחמש דקות עבודה תארגנו לעצמכם מדף פנוי במקרר.

IMG_0831

החומרים:

1 כוס אורז עגול (לא לשטוף!)
2.5 כוסות מי ברז
3 כוסות חלב
1/2 כוס סוכר או סוכר ענבים
2 כפות קורנפלור
1/2 כוס מים (נוספת)
קינמון

אופן ההכנה:

את האורז והמים יוצקים לסיר ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר במכסה, מנמיכים את הגז לאש נמוכה ביותר ומבשלים כעשרים דקות עד שהמים נספגים באורז והוא מתרכך.
מוסיפים לאורז המבושל את החלב והסוכר ומביאים לרתיחה.
מעבירים לצלוחית את הקורנפלור ויוצקים מעליו את המים. מערבבים היטב עד שהקורנפלור נמס לגמרי.

IMG_0816

IMG_0823
ממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב עוד חמש דקות ומכבים את האש.
יוצקים לקעריות או כוסות ומגישים חם או קר בתוספת קינמון שבוזקים מעל.

IMG_0846

אני בטוחה שלאחר שתכינו זו לא תהיה הפעם האחרונה. הקטנטנים שלכם כבר ידרשו שידור חוזר. ואתם, ספרו לי על המאכלים שמחזירים אתכם לילדות.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: