עוגת ביסקויטים עם קרם לוטוס

עוגת ביסקויטים עם קרם לוטוס

זוכרים את עוגת הביסקוויטים הנוסטלגית של פעם? ברור! מי לא זוכר את אותה עוגת שכבות נמסה בפה האהובה כל כך על מבוגרים וילדים כאחד, שלמרות כל השנים, ויחד עם כל המתכונים החדישים והמיוחדים שצצים חדשות לבקרים, יש הנשבעים שזו היתה ותישאר לעד העוגה המועדפת עליהם. אני מכירה באופן אישי "ילד" שגם היום, כשהוא כבר בעשור הרביעי לחייו דורש בכל יום הולדת בדיוק את העוגה הזו.

הנוסטלגיה במקומה מונחת, אך מדי פעם מתחשק לשנות ולגוון גם את המתכונים הקלאסיים ביותר והפעם החלטתי להכין את העוגה, מביסקוויטים בטעם קרמל, כשאת קרם הווניל המסורתי מחליף מוס מסקרפונה וממרח לוטוס. עוגה כל כך קלה ופשוטה להכנה שכיף שהמחמאות שמקבלים עליה ממש לא עומדות ביחס ישיר למאמץ.
העוגה מתייצבת יפה במקרר ולמרות שהיא נחתכת יפה בסכין, התוצאה הסופית המתקבלת היא של עוגה שלא צריך להביא סכין בשביל לאכול אותה. אז חבר'ה תכינו את הכפיות ותתחילו לחפור. עונג קסום ונמס בפה שכזה כבר מזמן לא בא אל פיכם. באחריות.

5555-300x173

החומרים: (לתבנית מלבנית בגודל 25*30)

400 גרם ביסקוויטים בטעם קרמל
1/2 כוס חלב לטבילה
2 מיכלים שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
250 גרם גבינת מסקרפונה
3/4 כוס ממרח לוטוס
100 גרם שוקולד מריר
100 מ"ל (חצי כוס) שמנת מתוקה
25 גרם חמאה

אופן ההכנה:

מקציפים בקערת המיקסר 2 מיכלים של שמנת מתוקה עם שתי כפות סוכר עד לקבלת קצפת יציבה.
מוסיפים את גבינת המסקרפונה ואת ממרח הלוטוס וממשיכים להקציף כמה שניות רק עד שהגבינה והממרח נטמעים היטב בקצפת, והמרקם המתקבל הינו אוורירי וללא גושים.
מוזגים את החלב לצלחת עמוקה וטובלים את הביסקוויטים קלות משני צידם ומסדרים בתחתית העוגה זה לצד זה.
מורחים מחצית מכמות המוס על גבי הביסקוויטים ומסדרים עוד שורה של ביסקוויטים טבולים בחלב.
מורחים את יתרת המוס ומכניסים להקפאה לשעה.
ממיסים במיקרו את השוקולד עם חצי כוס השמנת המתוקה שנותרה לנו והחמאה. יש להמיס בפולסים של 20 שניות כל פעם וערבוב עד לקבלת קרם מבריק וחלק.
מוציאים את העוגה מההקפאה ושופכים עליה את קרם השוקולד. ניתן לעשות את הפעולה הזו בעזרת כף שתעזור לנו בפיזור הקרם על גבי העוגה.

שימו לב – פעולה זו יש לבצע במהירות בכדי למנוע התקשות השוקולד על העוגה לפני שמורחים אותו.

עוטפים בנייר כסף ושומרים במקרר כשלוש שעות עד להגשה.
אם מצליחים להתאפק, כמובן.

IMG_56211-300x223

ובנימה אופטימית זו, אאחל לכם סוף שבוע חמים ונעים עם העוגה המפנקת הזו, ואני כמובן מחכה פה לשמוע את התגובות שלכם וכמובן לענות על שאלות.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: