עוגת פיסטוק עסיסית בחמש דקות עבודה

עוגת פיסטוק עסיסית בחמש דקות עבודה

אין כמו העוגה של שבת בבוקר עם הקפה. יש משהו כייפי במיוחד בידיעה שעל השיש מונחת עוגה ביתית וטעימה וכשאני מגיעה לסוף השבוע וחושבת על העוגה שאני רוצה להכין לשבת, אני בדרך כלל מחפשת את המתכונים הקלים. את אלה שמכניסים כמה מצרכים לתוך קערה, מערבבים, והופ – נוצרת עוגה נפלאה. יש לי לא מעט מתכונים משובחים שכאלה ואת חלקם אתם גם כבר מכירים, אך אני לא שוקטת על השמרים ופה ושם מחפשת לשלב טעמים חדשים ומעניינים, כשעיקרון אחד מנחה אותי – העוגה חייבת להיות בחושה וקלה להכנה.

אז אני מתחילה למדוד, לערבב, לשדך ולמזג. מורידה קצת מפה ומעלה קצת משם עד שמגיעה לתוצאה המושלמת ואני יודעת – עוגה חדשה נולדה!
הפעם הייתי במצב רוח לפיסטוק חלבי. היו לי בבית פיסטוקים קלופים ומחית פיסטוק מאיזו עוגת קרם שעשיתי פעם. דימיינתי לעצמי עוגה עסיסית ורכה, גדושה בפיסטוקים ובאלף טעמים, וניגשתי למלאכה. התוצאה היתה מופלאה במרקמה ובטעמה ובעלת צבע פיסטוק יפיפה.
הבעיה היחידה עם העוגה הזו היתה שלשבת בבוקר כבר לא נשארה פרוסה. חוסלה בטרם עת תוך כדי שכבר מהביס הראשון קיבלתי מסרים שמעתה והלאה זו עוגה המועדפת על בני הבית.
רוצים גם? קדימה!

החומרים: (תבנית 26)

200 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר
4 ביצים
2.5 כוסות קמח
100 גרם פיסטוק קלוף טחון (ניתן לקנות מוכן או לטחון בבית)
1 שקיק אבקת אפיה
1 גביע שמנת חמוצה
1/4 כוס מיץ תפוזים
1 כף מחית פיסטוק (להשיג בחנויות המתמחות בצרכי אפיה)
חופן פיסטוק קלוף חתוך גס בסכין

אופן ההכנה:

03-300x200

מקציפים בקערת המיקסר את החמאה עם הסוכר עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו וממשיכים להקציף עד לקבלת קרם תפוח ובהיר.
בקערה נפרדת מערבבים את הקמח עם אבקת האפיה והפיסטוק הטחון.
מוסיפים לקערת המיקסר חצי מכמות התערובת ומחצית גביע השמנת וממשיכים לערבל אך על מהירות נמוכה יותר, מוסיפים את יתרת תערובת הקמח, מחית הפיסטוק, יתרת השמנת ומיץ התפוזים וממשיכים לערבל רק עד לקבלת תערובת אחידה.
מעבירים את המסה לתבנית משומנת ומפזרים את הפיסטוקים החתוכים על העוגה.
אופים בחום של 150 מעלות כ-ארבעים דקות עד אשר העוגה מזהיבה וגפרור במרכזה יוצר יבש עם מעט פירורים לחים.

טיפיסטוק –
מכיוון שהחום בתנורים השונים אינו זהה – אני ממליצה שלאחר חצי שעה אפיה, לכוון את הטיימר של התנור בכל פעם לעוד 5 דקות וברגע שהעוגה יציבה כפי שתיארתי להוציא אותה. כך "תתפסו" אותה בזמן בכדי שתישאר לחה.
• מצננים ומאחסנים בטמפרטורת החדר.
• מומלץ לחמם כמה שניות במיקרו לפני ההגשה.
• בוזקים אבקת סוכר לפני ההגשה.

אז אני מזמינה אתכם להכין את העוגה המופלאה הזו, וכשאתם מתרווחים לעצמכם עם הקפה והעוגה של שבת בבוקר, אל תשכחו לחשוב עלי…

02-300x200

 

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: