עוגת תמרים ודבש רכה ועסיסית

עוגת תמרים ודבש רכה ועסיסית

אם יש רגע שאני אוהבת במיוחד, זה הבוקר הראשון של השנה החדשה. להתעורר אל השקט הזה שלאחר המולת ערב החג, ולצאת את הגינה עם כוס קפה ופרוסת עוגה טעימה, לנשום עמוק את האוויר הצח ולשמוח על החג הארוך שמקנה מספר ימים של חופש לפני שמסתערים שוב במלוא הכח על השנה החדשה.

בראש השנה אני לא מוותרת על הכנה של עוגת דבש. בכל פעם שאני מוצאת את המתכון האולטימטיבי, אני חוגגת עליו במשך מספר שנים עד שנמאס ועוברת למשהו חדש. מכיוון שעוגת דבש רובנו מכינים פעם בשנה בלבד (ולא בצדק, זה כל כך טעים!), זה כיף נפלא לחזור אל אותה העוגה שוב ושוב.

אז לאחר שסיימתי עם כל ההכנות לארוחת החג בבלוג, וממש רגע לפני שהיא כבר כאן, השנה החדשה, החלטתי לחדש עם עוגת תמרים ודבש נפלאה שאין נהדרת ממנה לפתוח את הבוקר הראשון של השנה. לתערובת הכנסתי תפוח עץ אחד מגורר, שהוא בעצם המרכיב הסודי שאינו מורגש בטעם אך מקנה לה עסיסיות יוצאת מגדר הרגיל ומשתלב בצורה נפלאה עם שאר הטעמים.

עם פרוסת עוגה כזו, מובטח גם לכם ביס מתוק ראשון לשנה החדשה ברוגע, בשלווה ובתקווה לעוד ימים רבים וארוכים של שקט.

IMG_0341

החומרים: (תבנית קוגלהוף או עגולה בקוטר 26)

5 ביצים מופרדות לחלבונים וחלמונים
1 כוס סוכר לבן
1/2 כוס דבש
1/2 כוס שמן
1 כף תמצית וניל
250 גרם תמרים מעוכים (חצי חבילה)
1 תפוח עץ מקולף ומגורד
50 גרם אגוזים קצוצים גס
2+1/4 כוסות קמח לבן
1 אבקת אפיה

אופן ההכנה:

בקערת המיקסר מקציפים את חלבוני הביצה לקצף יציב, מעבירים את הקצף לקערה נפרדת, וממשיכים בשלב הבא. אין צורך לנקות את קערת המיקסר.

מכניסים לקערת המיקסר את חלמוני הביצה (הצהובים), הסוכר, הדבש, השמן ותמצית הווניל ומקציפים יחד לתערובת אוורירית.

מסירים את וו ההקצפה של המיקסר ומרכיבים במקומו את וו הגיטרה. מוסיפים לקערת המיקסר את התמרים המעוכים, תפוח העץ המגורד, הקמח ואבקת האפייה, וממשיכים לערבל במהירות בינונית עד שמתקבלת תערובת אחידה.

IMG_0356

מוסיפים את האגוזים ואת קצף החלבונים לקערת המיקסר ומקפלים בעדינות עם לקקן סיליקון את הקצף לתוך התערובת עד לקבלת מסה אחידה.

מעבירים את התערובת לתוך תבנית משומנת היטב בתרסיס שמן ואופים 50 דקות בחום של 150 מעלות, עד שהתערובת יציבה אך רכה וספוגית למגע.
מצננים בטמפרטורת החדר ומוציאים את העוגה מהתבנית. ניתן לבזוק אבקת סוכר למראה מרשים וחגיגי.

IMG_03612

שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל.

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: