גלידוניות חמאת בוטנים ושוקולד

גלידוניות חמאת בוטנים ושוקולד

אם יש משהו שאני לא אוהבת בקיץ זה שהוא מגיע אחרי החורף. בדיוק כשמתחילה העונה החמה שבה קורצות הגלידות המפתות מכל פינה, אני מוצאת את עצמי מתעסקת בעניינים שוליים כמו, מספר הקילוגרמים העודפים שהצטברו משלל סירי חמין ועוגות שמרים, תוך שאני פוזלת בצער לצד השני של הרחוב כאשר אני חולפת על פני הגלידרייה השכונתית.

אבל החיים ממשיכים ומדי פעם אי אפשר להתעלם מהרצון למשהו מתוק ומושחת בעליל, מה גם שלבני המשפחה מגיע פינוק מתוק בסוף השבוע, ובכלל, הרי חייבים משהו קטן ומתוק בבית. בשביל האורחים, נו.

אז היום, בהתעלמות מוחלטת מהדיאטה בה פצחתי לאחרונה, ותוך כדי התחשבות בכם, קוראיי הנאמנים וחובבי המתוקים, החלטתי להכין גלידוניות. מכירים את הגלידוניות הקטנות שקונים באריזות מוכנות? אז שכחו מהן כי הגלידוניות שאני עומדת לתת לכם עכשיו, הן להיט מטורף – קלות ומהירות להכנה, טעימות באופן פלילי, ענוגות ויעוררו התפעלות בכל אירוח. ואם זה לא מספיק, ניתנות להכנה במספר דרגות שחיתות. למען האמת, מידתן הקטנה מאפשרת גם לשומרי המשקל ליהנות מהטעם, בתנאי שמסוגלים להסתפק באחת. אתם יודעים מה? גם שתיים זה בסדר.

החומרים לגלידה:
2 שמנת מתוקה 32%
3 כפות גדושות חמאת בוטנים
1 כף סוכר

החומרים לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר 60%
1 כף שמן
אופציה – 3 כפות פקאן סיני קצוץ בסכין

אופן ההכנה:

בקערה עמוקה מערבבים שמנת מתוקה אחת עם חמאת הבוטנים עד לאיחוד מלא.
בתחילה ייווצר הרושם שחמאת הבוטנים לא נטמעת לחלוטין בשמנת אך לאחר עוד מספר ערבובים ומנוחה קלה של מספר דקות, התערובת הופכת אחידה, חלקה ומבריקה.
בקערת המיקסר מקציפים את השמנת השנייה עם כף סוכר לקצפת רכה, יציבה אך לא קשה מדי, ומקפלים בעדינות לתערובת שבקערה.

משטחים את התערובת על גבי נייר אפיה בתבנית מלבנית בגודל של 25*30 ומקפיאים למשך 12 שעות לפחות.
לאחר שהגלידה כבר קפואה ורוצים להתחיל עם הקישוט, משאירים אותה במקפיא עד שמכינים את השוקולד:
ממיסים את השוקולד עם השמן במיקרו, בפולסים קצרים, תוך כדי ערבוב עד לתערובת חלקה ומבריקה.
מעבירים את קרם השוקולד למזלף חד פעמי, מוציאים את הגלידה עם נייר האפייה ומניחים על השיש. חותכים לקוביות בעזרת סכין חדה לאורך ולרוחב.
את הקוביות מניחים על רשת תנור מרוססת בתרסיס שמן (עדיף בגודל שנכנס למקפיא) שמתחתיה נייר אפיה, ומתחילים להזליף את השוקולד על הקוביות. מפזרים מעט פקאן סיני (לא חובה) ומחזירים מיד למקפיא.
מחכים שהגלידוניות יתייצבו יותר בהקפאה ומעבירים לכלי סגור עד להגשה.

IMG_2815-300x225

כמה עצות טובות:

אל תוותרו על ריסוס הרשת בשמן. הדבר חיוני להוצאת הגלידוניות מבלי שיתפרקו.

IMG_2811-300x225

דרגת שחיתות 1 – ניתן לאחסן את הגלידה בתבנית של אינגליש קייק ולוותר על תוספת השוקולד. את הגלידה ניתן גם לפרוס לפרוסות דקות ולהגיש כפרפה.

דרגת שחיתות 2 – היא בעצם המתכון עצמו עם ההזלפה של השוקולד, מה שנותן תוספת שוקולדית נהדרת ומתונה.

דרגת שחיתות 3 – (קצת יותר עבודה, אבל אוי. כמה טעימה) דורשת גם סבלנות וגם עבודה מהירה תוך תמרון בין השיש למקפיא. יש להמיס את השוקולד עם השמן, לערבב עם הפקאן הסיני ולשפוך על ריבועי הגלידה שעל הרשת משני הצדדים. (הופכים עם היד) מכיוון שתהליך זה וא מעט יותר ארוך, יש לעבוד כל פעם עם מספר גלידוניות, כשהיתרה ממתינה לתורה במקפיא.

כמובן שניתן להכין חלק מהגלידוניות בצורה אחת וחלק בצורה אחרת. בכל מקרה, באם בחרתם להכין את דרגת שחיתות 3, אני ממליצה שיהיה עוד שוקולד בבית מכיוון שהכנה זו דורשת כמות גדולה יותר.

רוצים אחד? קדימה לעבודה. ואני פה מחכה לתגובות שלכם ולשמוע אם הכנתם ואהבתם.

IMG_2888872-300x225

 

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: