כתף בקר במלית אורז וערמונים ברוטב דובדבנים ייני

כתף בקר במלית אורז וערמונים ברוטב דובדבנים ייני

דמיינו את הסיטואציה הבאה: כל המסובין לשולחן הסדר כבר עברו את שלב קריאת ההגדה, טעמו את כל הברכות, צלחו בהצלחה את המרק שהוגש למנת הפתיחה, שרדו את מנת הדגים שהוגשה לאחריו, ועכשיו, בדיוק בזמן שבו מנסים להישען על מסעד הכיסא תוך כדי שפותחים בסתר כפתור במכנס, זה בדיוק הרגע שבו אני חייבת לשתף אתכם איך זה הולך אצלי במשפחה:

ללא כל קשר לכמות שנדחסה עד לשלב הזה אל קרבינו, מובאים אל השולחן בזה אחר זה קערות וכלי הגשה בהם ניתן למצוא לפחות ארבעה סוגים שונים של בשר, שלוש תוספות, שני סלטים ואחד אלוהינו. כן, זה שאליו מפנים תחינה שלאן כל זה ייכנס בדיוק.

אז פה אני אומרת די. הגיע הזמן להפסיק עם הכמויות המטורפות הללו, והשולחן ממש לא ייראה ריק אם במרכזו נעמיד שתי קערות יפיפיות עם סלט חסה מרענן, סידורי פרחים קטנים, ובין לבין נרות ופרחים מיובשים על המפה. כך, כל אחד מהמוזמנים יקבל מנה עיקרית בהגשה אישית, הקרב על "תעבירו לצד השני את התפוחי אדמה" ייפסק, והארוחה תהיה הרבה יותר טעימה עם מנה עיקרית אחת טובה, שאפשר יהיה ליהנות ממנה ומהייחוד שלה.

והפעם המנה העיקרית שלי מגיעה כבר עם התוספת. נתח של כתף בקר מגולגלת עם מלית נהדרת של אורז, ערמונים צנוברים וצימוקים, אפויה ממושכות עם דובדבנים ויין ונפרסת כל כך אלגנטית ויפה שפשוט – מי צריך יותר מזה.

גם המנה הזו כל כך קלה להכנה שהחלק המסובך ביותר הוא ללכת לקצב ולקנות את הנתח.
קצב נחמד יפרוס לכם את נתח הכתף לגליון רחב וגם ינקה אותה מעט מהגידים. כל שיהא עליכם לעשות הוא להשרות אותה במרינדה, למלא ולהכניס לתנור. סה – טו!

החומרים: (8-10 מנות)

2 קילו כתף בקר פרוסה לעלה אחד גדול

למרינדה:

1 כוס יין אדום יבש
2 כוסות דובדבנים חמוצים מגולענים (מהסוג שמגיע בצנצנות זכוכית)
1 כוס מהרוטב של הדובדבנים
1 כף סוכר
2 כפות דבש
4 שיני שום חתוכות קטן
2 עלי רוזמרין
1 כפית מלח

למלית:

2 כוסות אורז עגול
2 גזרים קלופים מגוררים
1 בצל קלוף קצוץ
4 כוסות מים רותחים
100 גרם ערמונים בוואקום
50 גרם צנוברים
1/2 כוס צימוקים בהירים
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כוס כוסברה קצוצה
מלח
חוט קשירה המותאם לתנור

אופן ההכנה:

מערבבים את כל חומרי המרינדה בקערה גדולה ומשרים את נתח הבשר לכמה שעות במקרר בקערה עטופה בניילון נצמד.

IMG_7639-300x225

מכינים את המלית:

מטגנים את הבצל במעט שמן עד לשקיפות. מוסיפים את האורז ומטגנים יחד עד שהאורז גם הוא נעשה שקוף מעט. מוסיפם את הגזרים מגוררים ומערבבים.

מוסיפים את המים הרותחים ואת המלח, מביאים לרתיחה מחודשת, סוגרים את הסיר במכסה ומבשלים על אש קטנה כעשרים דקות.

בזמן שהאורז מתבשל מחממים מעט שמן במחבת, קוצצים גס את הערמונים ומקפיצים אותם עם הצנוברים והצימוקים כשתי דקות. מוסיפים פטרוזיליה וכוסברה ומערבבים. מכבים את האש ומעבירים את התערובת לצלחת נקיה בכדי למנוע המשך חימום במחבת.

מוציאים את הבשר מהמרינדה ופורסים אותו על משטח עבודה. מרפדים את העלה באורז ומעליו מפזרים את תערובת הערמונים.

IMG_7648-300x225

מגלגלים את הבשר לכל רוחבו וסוגרים היטב בחוט קשירה המותאם לאפיה בתנור. ניתן לסגור את הבשר גם בקיסמים אך הבשר שומר טוב יותר על צורתו בזמן האפיה כשהוא קשור היטב בחוט, כך שזה מומלץ יותר.

 

IMG_7660-300x225

IMG_7699-300x225

 

במחבת גדולה מחממים מעט שמן ומניחים את נתח הבשר המגולגל לשלוש דקות מכל צד לצריבה קלה. מעבירים את הנתח לתבנית התנור ושופכים מעליו ומסביבו את נוזלי המרינדה.

מכסים את התבנית בנייר כסף ואופים בתנור בחום בינוני גבוה כשלוש שעות. לאחר זמן זה יש להסיר את נייר הכסף ולבדוק אם הבשר רך מאד על ידי נעיצה של סכין לעומקו. בדרך כלל הזמן הזה כבר מספיק והבשר רך דיו. במידה ועדיין נראה קשה מעט, יש לכסות שוב בנייר הכסף ולאפות עוד קצת.

אוספים את הרוטב שבתבנית ומעבירים אותו לסיר קטן. מביאים לרתיחה ומבשלים 2-3 דקות עד שרוטב מסמיך. בשלב זה ניתן לטעום ולהוסיף מעט מלח לרוטב באם יש צורך.

את נתח הבשר הממולא מעבירים למשטח חיתוך, פורסים בעזרת סכין חדה ומניחים פרוסה על צלחת. מוזגים מעט רוטב מעל הנתח, ומגישים.

IMG_7700-300x225

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: