פינגר פוד – הצעות לאירוח קטן ואלגנטי

פינגר פוד – הצעות לאירוח קטן ואלגנטי

אחד החגים המזוהים ביותר עם הכנסת אורחים הוא חג הסוכות, שבו לפי המסורת יש להזמין לסוכה בכל ערב אורח נכבד אחר.
מכיוון ששבעה ימים הם פרק זמן די ארוך, רצוי וכדאי לחשוב על אירוח קליל שלא ידרוש מאיתנו הוצאות מרובות והכנות מעמיסות. אי לכך רעיון האירוח בסיגנון ה"פינגר פוד" יכול להיות רעיון מושלם לשבעת הימים הללו. פינגר פוד הינו סיגנון אירוח המוגש במנות קטנות ומעוצבות שניתן לאכול בידיים. פשוט לקחת משהו קטן ביד ולהכניס לפה. והפעם לקחתי על עצמי משימה – פינגר פוד שכל כולו ממוצרים קנויים בלבד. וכלל אחד על כולם – לא מפעילים תנור!
כשאנו מגישים אוכל קנוי, אנחנו לגמרי לא רוצים שהוא ייראה כך, אלא מעוניינים להכניס נימה אישית למנה, וזה מה שיפה פה. שעם קצת יצירתיות אפשר ליצור מנות יפיפיות וטעימות ש"הינדסנו" ממוצרים קנויים.

בגזרת המלוחים:

• סושי טורטיה – קונים חבילת טורטיות, גבינת שמנת או קרם שמנת לחסכני הקלוריות, סלמון מעושן וחסה. מורחים את הגבינה על כל הטורטיה, מפזרים חתיכות קטנות של סלמון וחסה ומגלגלים לגליל. חותכים לכל האורך ומניחים בצלחת הגשה. כמובן שניתן למלא את הטורטיה בכל מלית אחרת לפי טעמכם האישי.

shutterstock_102913748-300x200

• מיני ביס – קונים בגט אחד או יותר, לפי מספר האנשים הצפויים להגיע, ופורסים אותו לפרוסות. מחליטים על כמה סוגי ממרחים למשל סלט ביצים, סלט טונה, סלט אבוקדו, ממרח פסטו עם קוביה של גבינה בולגרית, ומורחים כל כמה פרוסות בממרח אחר. מסדרים יפה את הפרוסות על צלחת הגשה גדולה ונועצים בכל פרוסה קיסם עם עגבנית שרי או זית מגורען.

IMG_970444-300x225

• סלט בכוס – להגשה יפיפיה ומרשימה שקוצרת אין סוף מחמאות, קונים קופסא של חציל קלוי בטעם טבעי וגבינת לאבנה. בנוסף יש לקנות כוסות קטנטנות חד פעמיות ושקיות הזלפה. ממלאים שקית הזלפה אחת בחציל ואת השניה בלאבנה. ממלאים עד מחצית הכוס מהחציל ואת החצי השני בלבנה. בוזקים מעט פפריקה אדומה מתוקה ונועצים קרקר שישמש גם ככפית למעדן הזה.

שיפודי ירקות – קונים שיפודים קטנים (יש כאלה במחצית הגודל של שיפודי הבשר) ונועצים בתוכם ירקות חתוכים שניתן לאכול במצב חי כגון מלפפון, עגבניות שרי צבעוניות, פטריות, זיתים וגמבה. ניתן לשלב בשיפוד גם קוביות של גבינה קשה צהובה או מלוחה, וכן לגוון עם עינב או קוביית מלון.

• בנוסף לרעיונות מעלה כמובן שניתן להכין: פלטת ירקות חתוכים, פלטת גבינות, מיטבל שמוגש עם סוגים שונים של קרקרים ונאצ'וס, כדורי גבינה נפלאים שאפשר לקחת מהמתכון הזה ועוד רעיון אחד נחמד: קונים קרקרים קטנים עגולים מורחים כל אחד מהם בגבינה טעימה וסוגרים אותו, כך יש לנו סנדוויצ'וני קרקרים קטנים וטעימים.

בגזרת המתוקים:

shutterstock_40741213-300x199

בראוניס מפתים – תראו איך ברגע ניתן להפוך עוגה פשוטה לקינוח מדהים: קונים עוגת בראוני מוכנה. כזו שמגיעה באריזת ואקום במרכולים, חותכים את הבראוניס לקוביות קטנות, מזליפים עליהם סירופ שוקולד ונועצים בכל קוביה קיסם עם דובדן מסוכר. לחילופין אפשר להגיש עם כדור גלידה מעל. יש יותר מושלם מזה?

• וופל בלגי – עוד מנה שמכינים בקלי קלות. היום ניתן למצוא וופל'ס מוכנים באריזות צלופן. חותכים כל וופל כזה לארבעה חלקים, מניחים בצלחות קטנות (אני ממליצה על חד פעמי כמובן) ומניחים ליד כל אחד כדור גלידה קטן ופרוסת בננה. מזליפים מעל הכל רוטב מייפל.

• בריאות בכוס – לקינוחים אישיים ניתן למלא חצי כוסית בגרנולה מוכנה, מעליה להוסיף יוגורט ומעל הכל להזליף סילאן ולקשט בפירות. כמובן שניתן לשחק עם השכבות כשפירות למטה, היוגורט באמצע והגרנולה למעלה. כפית חד פעמים קטנה הנעוצה בכל כוס תשלים את התמונה.

• טארטלטים מגונדרים – החיים היום מקלים עלינו, וניתן לקנות טארטלטים מוכנים באריזת וואקום. כל שנותר לנו הוא למלא בקצפת, לקשט בפירות יער קפואים ולהגיש. מכינים קרם מעולה על ידי הקצפה של שמנת מתוקה עם חפיסה של אינסטנט פודינג וניל וכוס חלב.

 

• קינוח אישי – קינוחים אישיים הם מסוג הדברים שמעורר קריאות התפעלות. יש מבחר עצום של כוסות חד פעמיות קטנות שקופות במגוון צורות. מפוררים ביסקוויטים או עוגיות חמאה ומניחים בחלק התחתון של הכוס. מזליפים בעזרת מזלף קרם וניל (ככתוב בטארטלטים לעיל) עד למחצית הכוס. מכינים קרם נוסף באותה הדרך אך עם פודינג שוקולד. מזליפים את קרם השוקולד מעל קרם הווניל, מקשטים בפירות חתוכים או פארלין שקיבלתם במארזי ראש השנה ומסדרים במגש.

ועם כל הכיבוד המפואר הזה, אני כבר מחכה לאורחים שיגיעו.
מקווה שנהניתם והפקתם תועלת מהרעיונות שלי. אשמח לשמוע את תגובותיכם ולענות על כל שאלה. בברכת חג סוכות שמח ומועדים לשמחה.

shutterstock_130882409-300x200

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: