פסטרמה ביתית משובחת

פסטרמה ביתית משובחת

אחד המרכיבים הפופולריים ביותר בסנדוויצ'ים שהילדים לוקחים איתם לבית הספר הוא הפסטרמה. ולא בכדי, הפסטרמה עשירה ברכיבים תזונתיים ותורמת לתחושת שובע ולארוחת עשר מזינה ועשירה. במרכולים ניתן למצוא מבחר גדול של פסטרמות בטעמים שונים אבל על אף המבחר העשיר והאיכותי, בדומה לכל מוצר קנוי, אני בדעה כי אין מה להשוות בין טעמה של פסטרמה קנויה, לזו שמכינים בבית.

אני מניחה שעכשיו, רבים מכם בוודאי מרימים גבה ותוהים "להכין פסטרמה בבית? עד כאן!". אז זהו, שכן ותנו לי לחדש ולומר לכם שהכנה של פסטרמה ביתית אורכת בסך הכול כמה דקות של עבודה, והתוצר המתקבל מוזיל את העלויות בצורה משמעותית, נפלא בטעמו ומכיל נטו של בשר עסיסי שיגרום לכם לרצות לשלוף אותו מהסנדוויץ, לזנוח את הלחם ולהתחיל לזלול.

לצורך הכנת הפסטרמה אני מבקשת מהקצב לנקות פרפר שלם של חזה הודו משאריות השומן ולחתוך את הפרפר באמצע כך שיתקבלו שתי חתיכות חזה הודו גדולות ונקיות. בבית אני מכינה את המרינדה שבחרתי ומתקינה את שתי החתיכות יחד – חצי אחד הולך למקרר לשימוש מיידי והחצי השני להקפאה עד שמתעורר החשק ואז פשוט מניחים במקרר עד שהיא מפשירה והנה יש לכם שוב פסטרמה ביתית ונהדרת.

מספר שימושים מנצחים לפסטרמה:

• סנדוויץ' – פרוסה עבה ועסיסית של פסטרמה בין שתי פרוסות לחם עם ממרח טעים וקצת ירקות תשנה לגמרי את כל מה שהכרתם עד היום על סנדוויץ' פסטרמה.

• סלט – עשיר בירקות עם נתחים פרוסים של פסטרמה ומעט רוטב. ניתן להקפיץ את הנתחים מספר דקות במחבת לפני שמכניסים לסלט.

• אומלט – מטגנים בצל, מוסיפים נתחי פסטרמה וביצה טרופה ומקבלים יופי של ארוחת ערב.

• טורטיה – מקפיצים רצועות פסטרמה עם מעט בצל ופטריות או כל ירק אחר שמתחשק לכם, מורחים טורטיה במעט מיונז וממרח פסטו, מכניסים את הנתחים והירקות, מגלגלים את הטורטיה ומתעלפים מעונג.

• פסטרמה נטו – פורסים את נתח החזה ממש כמו שפורסים צלי ומגישים כמנה עיקרית עם מעט רוטב פטריות מלמעלה.

IMG_7772

קדימה, למלאכה:

מצטיידים בפרפר הודו שלם מנוקה וחתוך באמצע
בוחרים את אחת המרינדות המוצעות פה בהמשך, מערבבים יחד את החומרים ומורחים את הפסטרמה.
בוזקים תערובת תיבול לפי בחירתכם (תערובות כאלה ניתן למצוא בדרך כלל במשקל ולא בשקיות מוכנות. הקפידו לרכוש תערובת טחונה גס שיוצרת פירורים עבים, להבדיל מתבלינים רגילים).
מכניסים לתנור במצב גריל בחום של 170 מעלות, עד שהנתח מזהיב ובבדיקה עם סכין רואים שהוא מוכן מבפנים. רצוי להפוך פעם אחת באמצע האפיה כך שהתיבול ישכב כלפי מטה מספר דקות והופכים שוב.
מאחסנים עם הנוזלים בכלי אטום.
פורסים רק כשרוצים להשתמש. אין לפרוס מראש.

מרינדות לבחירתכם:

פסטרמה בדבש:
2 כפות דבש

 
חצי כוס רוטב טריאקי סמיך
רבע כפית מלח

פסטרמה בצ'ילי
חצי כוס רוטב צ'ילי מתוק
2 כפות רוטב סויה
1 כפית כוסברה יבשה

פסטרמה פיקנטית
חצי כוס שמן זית
1 כף פפריקה אדומה מתוקה
1 כף אבקת שום
1 כפית פלפל צ'ילי

פסטרמה ברביקיו
חצי כוס רוטב ברביקיו
כף שמן זית
כף תבלין לגריל
חצי כפית מלח

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: