פרגיות עם ירקות בחלב קוקוס

פרגיות עם ירקות בחלב קוקוס

אחד מנתחי העוף האהובים ביותר הם הפרגיות. הפרגית בסופו של דבר היא הבשר הרך שמוציאים מן הכרע ולכן היא גם מאד רכה ועסיסית, ומשתלבת מעולה עם הרוטב הסמיך והאקזוטי שעוטף אותה במתכון זה.

לגבי חלב הקוקוס – תמיד אני מופתעת שיש עוד אנשים שלא גילו עדיין את שלל היתרונות הקסומים הגלומים בו. חלב הקוקוס הוא פרווה, משמש כתחליף מעולה לשמנת לבישול ומגיע בקופסאות שימורים בשני אופנים: מי קוקוס וקרם קוקוס, כשההבדל ביניהם הוא באחוז ריכוז הקוקוס שהם מכילים, כאשר קרם הקוקוס הוא עשיר ושמן הרבה יותר ולפיכך גם טעים יותר ולצערי גם משמין יותר.

דרך ההכנה הסודית של המתכון היא בכך שמטגנים בנפרד את הפרגיות ומסננים אותן כך שהן מתערבבות עם הרוטב הנפלא של הירקות וחלב הקוקוס, ללא תוספת הנוזלים המופרשים בטיגון אשר מדללים אותו ומשנים את טעמו.

המנה שלפניכם תככב בגאון על שולחן ארוחת הצהרים שלכם, תקצור מחמאות כמנה חגיגית בארוחת השבת, ובכלל תמיד מצליחה להפתיע ולמכר בטעמה. הולכת מעולה עם אורז לבן פשוט ואם ממש תרצו להשקיע פזרו מעט אגוזי קשיו קצוצים מעל. לא תאמינו כמה שזה טעים.

IMG_80571-300x225

החומרים:

1 ק"ג פרגיות חתוכות לקוביות
1 בצל גדול
2 גזרים
1 פלפל אדום מתוק
4 שיני שום כתושות
1 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר
1 כף סוכר לבן
1/2 כוס רוטב צ'ילי מתוק
1 פחית קרם קוקוס
1 כפית פפריקה אדומה מתוקה
1 כפית כורכום
1 כפית זנגוויל טחון
1/2 כפית צ'ילי מיובש טחון
מלח
כוסברה קצוצה
שמן קנולה לטיגון

אופן ההכנה:

מחממים מעט שמן במחבת גדול ועמוק שוליים ומטגנים את הפרגיות עד להלבנה. מעבירים את תכולת המחבת למסננת כולל הנוזלים ומסננים את הפרגיות. שוטפים את הפרגיות במעט מים ומסננים. מניחים בצד.

קולפים את הבצל וחותכים אותו לרצועות ארוכות, את הגזרים קולפים וחותכים לרוחב לעיגולים בעובי של כ 2-3 מ"מ. את הפלפל מנקים מגרעיניו וחותכים לרצועות דקות וקטנות.

מנקים את המחבת מחממים שוב שמן על אש גבוהה, ומטגנים את הבצל עד שהוא נעשה שקוף. מוסיפים את השום הכתוש ואת הג'ינג'ר הכתוש ומערבבים כמה שניות.

מוסיפים כף סוכר לבן ומערבבים כדקה יחד.

מוסיפים את הגזר והפלפלים ומטגנים חמש דקות יחד תוך כדי ערבוב. מוסיפים את רוטב הצ'ילי, הפפריקה, הכורכום, הזנגוויל, הצ'ילי המיובש והמלח, מביאים לרתיחה ומערבבים.
מוסיפים את הפרגיות המטוגנות שבצד ומערבבים. מביאים שוב לרתיחה מכסים במכסה ומנמיכים את האש מעט.

מבשלים עם מכסה סגור 15 דקות.

IMG_9099-300x225

IMG_9092-300x225

לאחר פרק זמן זה, מוסיפים למחבת את קרם הקוקוס, מביאים לרתיחה, מוסיפים עוד מעט מלח באם יש צורך ומבשלים עם מכסה פתוח עוד חמש דקות.

בשלב זה ניתן להוסיף את כל הכוסברה ולערבב יחד עם הרוטב כדקה.

אם אצלכם בבית יש אנשים שלא כל כך אוהבים כוסברה אז ניתן להגיש את הכוסברה הקצוצה בנפרד לשולחן ולהוסיף מעל המנה בהגשה.

זהו. המעדן מוכן. אני מוכנה לחתום שאין אחד שלא יאהב אותה לאחר שיטעם. קדימה, תכינו ותעדכנו אותי.

IMG_8075-300x225

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: