צאו מהלחץ! הסיר החדש של רוסו ותבשיל כרוב אגדי

צאו מהלחץ! הסיר החדש של רוסו ותבשיל כרוב אגדי

בנושא שימוש בסירי לחץ אפשר לומר שהעולם מתחלק לשניים: אלה שלא מעיזים להתקרב אליו ממטר, ואלה שלא מבינים איך אפשר לתפעל מטבח ללא אחד כזה.

אני, מודה ומתוודה, משתייכת לחלק השני. סירי לחץ משמשים אותי ברמה היומיומית לקיצור זמן הבישול של מאכלים ארוכי טווח כגון בשר, קטניות וכיוצא בזה.

את אלה שנרתעים מסירי הלחץ אני גם יכולה להבין. זה יכול לנבוע מניסיון מר עם סיר לחץ שהתפוצץ וגרם לפציעה (שאגב, לרוב קורה רק עקב תפעול לא נכון של הסיר), או סתם תחושה של סירבול וחוסר רצון להתעסק עם מה שנראה מסובך מדי להפעלה. (מה שממש לא נכון)

כך או כך, חברת רוסולינג יצאו עכשיו בבשורה מהפכנית, שגם הסרבנים העקשנים ביותר לא יוכלו לעמוד בפניה, וזאת בדמות סיר הלחץ החדש רוסו SIZZLE שבעצם מגדירה מחדש את כל אופן השימוש בסיר הזה.

img_20161030_155430

אם עד היום היה צורך לאטום את סיר הלחץ בתחילת הבישול ולא לפתוח אותו עד לתום הבישול והמתנה ליציאת האדים, הרי שבסיר הרוסו SIZZLE כל אלה מתבטלים.

המכסה של הסיר אכן אוטם אותו, אך לאורך כל הבישול יש אפשרות לפתוח את המכסה, לטעום, לתקן תיבול, לערבב, ולכבות את האש רק לאחר שהתבשיל מוכן.

החיסרון: זמן הבישול הוא ארוך יותר מזה שמתקבל בבישול עם סיר לחץ רגיל. יחד עם זאת, בהחלט מתקבל פה קיצור משמעותי של זמן אם נשווה את זה לבישול בסיר רגיל.

אם אני בוחנת את היתרונות לעומת החסרונות, הרי שבמקרים שאני לא לחוצה באופן היסטרי בזמן, אז אני בהחלט אעדיף את האופציה שנותנת לי לקחת חלק פעיל בבישול, ואת האפשרות לפתוח את המכסה בכל רגע נתון ללא כל חשש.

מוצר נוסף מבית רוסולינג, הוא רוסו ARIA ¬ מכסה סופח ריחות וקולט אדים שהוא גם מוצר משלים לסיר הלחץ וגם לסירים ומחבתות רגילים במידות של 24 ו-28 ס"מ.

img_20161011_124024

המדובר הוא במכסה מעוצב, שעשוי זכוכית וסיליקון, אשר בו מותקן פילטר פחם ייחודי הקולט אדים וריחות, כששולי המכסה המיוחדים קולטים את המים הנוצרים מאדי הבישול ובכך מאיצים את זמן הבישול.

האמת היא שאני לא כל כך מבינה למה צריך לנטרל ריחות בישול. שהרי, לדעתי, אין כמו ריח בישולים שממלא את הבית, אך יש רבים שריחות טיגונים למשל כן מפריעים להם, ובמיוחד בימים קרים שבהם כל החלונות סגורים.

מה שכן, גיליתי שהמכסה הוא פתרון לאורז המושלם. הרעיון שהאדים של הבישול, מתנקזים לשולי המכסה במקום לחזור שוב לאורז, זה בעצם הפעולה שעושה המגבת שאנחנו שמים מתחת למכסה בכדי למנוע את העניין הזה. האורז יצא לי מושלם. התבשל בחצי מהזמן (כשהמכסה על סיר רגיל) ויצא רך וטעים וכמו שאומרים אצלנו – אחד אחד.

בסיר הלחץ החלטתי להכין תבשיל כרוב שמככב אצלנו במטבח לפחות פעם בשבוע. ענייני דיאטה אך לא רק. הוא כל כך טעים ומהווה תוספת נפלאה לכל ארוחה.

img_20161030_182202

והרי לכם המתכון. משחק ילדים וטעים טעים:

תבשיל כרוב ברוטב עגבניות

לוקחים כרוב לבן גדול (אפשר וכדאי להכפיל כמויות)
פורסים את הכרוב, וחותכים אותו לחתיכות קטנות. מכניסים לסיר.
מוסיפים קופסא של רסק עגבניות (260 גרם), 2 כוסות מים, 1 כף אבקת מרק, 1 כף פפריקה מתוקה, מלח ופלפל.
מערבבים (לא להיבהל, בשלב הזה זה נראה נורא)

מביאים לרתיחה, סוגרים מכסה ומבשלים עד לריכוך מלא של הכרוב.

מבחינת זמן ההכנה אם בסיר לחץ רגיל הזמן עד לריכוך מושלם של הכרוב הוא 30 דקות. בסיר של רוסו הוא לקח 45 דקות, כשבסיר רגיל זה בערך 70 דקות.

המחירים? לא זולים:
סיר לחץ 6 ליטר – 875 שח
סיר לחץ 8 ליטר – 999
מכסה: 249 ש"ח.

יחד עם זאת, כל הזמן יש מבצעים והנחות וכדאי להתעדכן בהם. ניתן למצוא בכל החנויות המתמחות.

*גילוי נאות – קיבלתי את הסיר והמכסה בתמורה להתנסות

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: