צלי עוף שזוף במיוחד במרינדת פירות יבשים

צלי עוף שזוף במיוחד במרינדת פירות יבשים

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות, וחגיגה נהדרת גם לאוהבי הפירות היבשים למיניהם. יש את אלה שאוהבים אותם בכל השנה, ויש כאלה שנזכרים בהם רק בחג. מה שלא יהיה, אין להתעלם מהשפע הצבעוני והמגוון המקיף אותנו, וכמדי שנה, גם אני נסחפת וקונה הרבה יותר ממה שהצלחתי להשתמש בחג.
אז עכשיו עומדות בפניי שתי אפשרויות: האחת, להמשיך ולכבד את כל מי שמגיע לביקור, בצלחת פירות יבשים, עד בערך פסח הקרוב, או שפשוט לקחת את כל הכבודה הזו ולהפוך אותה לתבשיל נפלא. והפעם מדובר בצלי עוף שזוף במיוחד, שהושרה כל הלילה במרינדה נפלאה, מוקפת בכל הפירות היבשים שרק יכולתי למצוא. הפירות מתקרמלים בתנור והופכים ריבתיים לכדי סוג של טנזיה נהדרת.
אז אם אתם מאלה שמעוניינים להמשיך ולנשנש את הפירות הללו בין הארוחות או מול הטלויזיה, אז המשיכו. גם טעים וגם בריא, אבל תעשו לעצמכם טובה, ותשאירו קצת בצד בשביל העוף הזה. ולכל המעוניינים בחיסול מיידי וממוקד, קחו את כל הפירות היבשים שיש לכם בבית, החל מתאנים, וכלה בפפאיה מיובשת, קצצו אותם, והשרו אותם יחד עם העוף במרינדה נפלאה של יין, רכז רימונים ועוד כמה דברים טובים. ולאחר שתטעמו את מה שיצא מהתנור רוצו לקנות עוד פירות יבשים. בשביל הפעם הבאה.

shutterstock_97320632-300x200

החומרים:

5 כרעיים מחולקים לשוק וירך
4 כוסות פירות יבשים חתוכים (ומגולענים באם יש צורך. תמר למשל)
1 כוס יין אדום יבש
1/2 כוס תרכיז רימונים
2 כפות סילאן
2 כפות רוטב סויה
1/2 כפית קינמון
מעט מלח (זהירות, רוטב הסויה מלוח)

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה גדולה את כל חומרי המרינדה, מוסיפים את הפירות היבשים ואת העוף ומערבבים בכפות הידיים. מכסים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר ל-24 שעות, תוך כדי שפעם בכמה שעות מערבבים שוב בכדי שהעוף יספוג את הטעמים מכל הכיוונים.

מעבירים את כל תכולת הקערה לתבנית התנור, מכסים בנייר כסף ואופים בתנור בחום של 200 מעלות כשעה וחצי.

מסירים את נייר הכסף, עם כף מוזגים מעט מהרוטב מעל העוף ואופים כעוד 15-20 דקות עד להזהבה.
מגישים עם אורז לבן ומפזרים שקדים קלויים מעל.

הריח המטריף של המנה הזו והטעם המשגע, יגרמו לכם בוודאות שלא לחכות עד ט"ו בשבט הבא בכדי להכין. מבטיחה!

IMG_6273-300x200

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: