קציצות טונה עסיסיות ברוטב לימון וסיפור על אחות קטנה גדולה

קציצות טונה עסיסיות ברוטב לימון וסיפור על אחות קטנה גדולה

בזמנים רגילים היא משמשת על תקן "אחותי הקטנה". 12 שנה מפרידות בינינו, וזה בדיוק מניין השנים שמפריד בין בתי הגדולה לבתה הקטנה. קיבלתי אותה במתנה לבת מצווה שלי, ומאז תפסתי עליה פיקוד. למרות הבדל השנים היתה זו אהבה ממבט ראשון ולאורך כל השנים גוננתי עליה כמו אמא קטנה. בחתונה שלי היא לא הפסיקה לבכות. היא אמרה שכואבת לה השן, אבל כולנו ידענו את האמת.

לי כבר היה בית משלי והיא היתה לחלוטין חלק ממנו. כשהייתי בהריון, היא הגיעה לעזור לי בעבודות הבית. כשנולדו ילדיי, היתה הראשונה להתנדב לשמרטף ועשתה זאת באהבה גדולה. בכל, בכל היתה אוהבת ליטול חלק אחותי הקטנה, למעט מקום אחד – המטבח.

כלומר, את המטבח היא אהבה מאד, אבל מצד הטועם ולא מהצד המבשל ולמרות ששתינו גדלנו אצל אותה אם בשלנית, היא לא הפכה חביתה עד שהפכה להיות אמא בעצמה. בדיחה קבועה אצלנו היתה שאם שתינו נקבל הודעה מפתיעה להגיע לעבודה למחרת עם עוגה – אני אלך להכין, ואילו היא – תתקשר אליי או אל אמא שנכין לה…

IMG_8825-300x225

לאט לאט היא התחילה לבקש ממני מתכונים. לאט לאט היא התחילה לנסות. בכל פעם שהכינה משהו מוצלח הרענו לה שהנה, גם לך יש את הכישרון וההצלחות הביאו חשק לנסות עוד ועוד. פה ושם היא מפגיזה באיזה רעיון מעניין. מתעכבת על דברים שלא הייתי חושבת עליהם ומפתיעה את כולם.

"מתחשק לי להכין משהו קצת שונה", אמרתי לה השבוע בטלפון. "די. נמאס לי מכל הבשר והגבינות והבישולים הרגילים". לא ממש ציפיתי שתבוא ממנה הישועה אבל פתאום היא אמרה: "תכיני קציצות טונה. הכנתי בשבוע שעבר וזה יצא נפלא". כמובן שמיד חקרתי את טיב הקציצות, ותוך שהיא מדברת כבר עלתה לי בראש התמונה של המנה המוגמרת. היא עצרה לאחר שלב הטיגון. אני הרגשתי שממש ממש מתחייב פה רוטב חמצמץ, ואכן עשיתי כזה.

זה יצא מעדן! שילוב החומרים של טונה, ירק, תפוחי אדמה ולימון יצר סוג של פריקסה (סנדוויץ טוניסאי) בסיר אחד. אפשר להגיש עם אורז לבן או לפתוח לחמניה טריה ולהכניס פנימה.

IMG_88141-300x225

החומרים: לכ-10 קציצות

4 קופסאות טונה (במים או בשמן, לא משנה)
1 תפוח אדמה מבושל ומקולף
2 ביצים
1 בצל קטן מקולף ומגורר
4 שיני שום כתוש
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כוס כוסברה קצוצה
1/2 כוס פירורי לחם
1 כפית גדושה פפריקה מתוקה
מלח, פלפל לפי הטעם
מעט שמן לטיגון

לרוטב:

2 כוסות מים רותחים
1/2 כוס מיץ לימון
1 כף אבקת מרק בטעם בצל
1 כפית כורכום
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 כף כוסברה מיובשת

אופן ההכנה:

מסננים את הטונה ומעבירים לקערה גדולה.

מערבבים עם כל שאר החומרים ולשים בכפות הידיים עד לקבלת עיסה. אם העיסה רטובה מדי יש להוסיף מעט פירורי לחם.

יוצרים קציצות קטנות, מועכים אותן מעט עם כפות הידיים ומטגנים במעט שמן חם משני הצדדים עד להזהבה.

לסיר נקי מכניסים את כל חומרי הרוטב ומביאים לרתיחה. מכניסים את הקציצות לרוטב, מנמיכים את האש ומבשלים 20 דקות עם מכסה סגור.

תוך כדי בישול ניתן לטעום מן הרוטב ולהוסיף עוד מלח אם יש צורך.

כמו כן, מומלץ מדי פעם להרטיב ולהפוך את הקציצות שבסיר כך שכולן ייספגו את הרוטב.

IMG_8819-300x225

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: