קציצות כרובית מטריפות

קציצות כרובית מטריפות

תודו שאין כיף גדול מלחזור הביתה ולהריח ריח של אוכל טעים שהולך ומתפשט אל תוך חדר המדרגות וגורם לתיאבון להתעורר עוד בטרם מרגישים רעבים.

כשהיינו ילדים היינו רגילים לריח הזה, של האוכל הטרי בצהריים שמחכה לנו בתוך הסירים כשחזרנו מורעבים מבית הספר. כיום, כשרוב זוגות ההורים עובדים שניהם מחוץ לבית, ואני יכולה להעיד פה על עצמי, רוב האוכל שרובנו, ההורים והילדים, זוכים לאכול בצהרים, בושל מראש ומחכה בצלחת שעטופה בניילון נצמד במקרר. אי לכך, כשכבר מזדמן בידי להיות יום אחד בבית ולקבל את פניהם, אני משתדלת להכין משהו שיפציץ את הבית בריח ויחדור בכל כולו לכל תא זיכרון אפשרי בכדי להישאר שם כמה שיותר.

ואם יש משהו שהוא הכי ריח של בית, הכי ממכר והכי מציף זיכרונות, אלו הקציצות כרובית הנפלאות הללו. קציצות סבתא אני קוראת להן. כי באמת אין פה שום דבר מיוחד וחדשני. מערבבים את כל החומרים יחד, יוצרים קציצות ומטגנים. אך דווקא הפשטות הזו, בשילוב הספציפי הזה יוצרת שלמות ריחנית בטירוף וטעימה ברמה שצריך להרחיק את הנוכחים מהצלחת שאוגרת את הקציצות מהאש, לבל ייגמרו עוד בטרם יוגשו אל השולחן.

IMG_4978-300x225

החומרים:

1 כרובית גדולה מפורקת לפרחים
250 גרם בשר בקר טחון
1 בצל קלוף וקצוץ
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
2 שיני שום כתוש
3 כפות קמח
3 ביצים
1 כפית פפריקה אדומה מתוקה
מלח, פלפל
שמן לטיגון

IMG_4569-300x225

אופן ההכנה:

ממלאים סיר גדול במים ומכניסים לתוכו את פרחי הכרובית. מביאים לרתיחה ומבשלים עד לריכוך. מסננים את הכרובים ומעבירים לקערה עמוקה, שם מועכים את הכרובית לפירה, בעזרת ממחה.

את הבצל הקצוץ מטגנים עד לדרגת שקיפות ומוסיפים למחית הכרובית.
מוסיפים לקערה את הבשר הטחון ואת כל שאר החומרים, ונותנים לתערובת לנוח רבע שעה בטמפרטורת החדר.

במחבת עמוקה מחממים שמן בגובה 1 ס"מ, יוצרים קציצות ומטגנים משני הצדדים עד להזהבה.

שימו לב התערובת מכילה בשר חי, ובכדי שנהיה סמוכים ובטוחים שהוא נעשה כראוי, יש לדאוג לטגן את הקציצות על אש בינונית ולא גבוהה מדי, ברגע שהקציצה מזהיבה מצידה האחד יש להפוך אותה בזהירות ולטגן עד להזהבת הצד השני.

עוד טיפ קטן – ביצירת הקציצות רצוי להניח קערה עם מים ליד תערובת הקציצות ובה לטבול את הידיים מדי פעם בכדי שהקציצות לא תידבקנה. יש ליצור כדורים ולתת מעיכה קטנה באמצע הכדור בשביל כדי לשטח אותו.

ואחרון ודי – שימו לב לתערובת, אם התערובת נראית לכם רטובה מדי, תוסיפו עוד כף קמח, אם התערובת נראית יבשה מדי, תוסיפו ביצה.

אז… לכו תמלאו את הבית בריח של אושר ואהבה, לראות את היצירות שלכם.

IMG_4981-300x225

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: