שבלולי לחם שום נתלשים

שבלולי לחם שום נתלשים

היה זה ערב ככל הערבים, קצת גשם בחוץ, שריקות הרוח חודרות מעט מבעד לחלונות הסגורים, כל בני הבית מתכנסים איש בענייניו, והוא – בא לו משהו טעים. עומד מול המקרר הפתוח ובוהה בתוכנו כאילו מחכה שניסים ונפלאות יתחוללו אל מול עיניו. בא לו משהו טעים. וחם, ועדיף כזה שייצא מהתנור בערך, בוא נגיד, עוד חצי שעה גג.

הצטרפתי אל הבהייה במקרר, תוך כדי שאני מנסה לטכס ביני ובין עצמי עצה: "אולי פיצה על פיתה?" התחלתי לומר, אך רק המבט שלו כבר השתיק אותי באמצע המשפט. "פיצה על פיתה תאכלי את". נו, הבן אדם קם ומרגיש גורמה באמצע הלילה. מבט חטוף לכיוון השיש גילה ערימות קטנות של ראשי שום שחיכו להתייחסות. "תחזור לספורט שלך", אמרתי. ותן למומחים לנהל פה את המשבר.

שעה קלה אחר כך, נשמעו טריקות דלתות מכל החדרים שבקומה העליונה של הבית ולאחריהן טפיפות צעדים במדרגות וצעקות של מה זה הריח הזה… את פני השואלים קיבל מגדל שבלולים מבצק חמאתי ופריך, נוטף רוטב שום שנוזל מתוכם ומציף את הבית בארומה מדהימה שאין כח בעולם שיכול לה.

דקה בדיוק לקח לכולם להתיישב מסביב לשולחן, ולהתחיל לתלוש שבלול שבלול תוך כדי ליקוקי אצבעות והתעלפויות בשידור חי. "מי הזמין אתכם בכלל" צחקתי, "תגידו תודה לאבא עם החשקים שלו".

IMG_6865

שבלולי לחם שום נתלשים

החומרים לבצק:

(לתבנית קוגלהוף קוטר 24 או 2 אינגליש קייק)
2.5 כוסות קמח תופח
200 גרם חמאה רכה
150 מ"ל יוגורט
1 ביצה
1 כפית שטוחה מלח

החומרים למלית:

200 גרם חמאה מומסת
4 שיני שום כתושות
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/4 כפית מלח

בנוסף צריך – עוד קצת קמח לבן רגיל לקימוח משטח העבודה

אופן ההכנה:

מערבבים את החמאה המומסת עם השום הכתוש, הפטרוזליה והמלח. שומרים 1/4 כוס בצד.

מניחים בקערה את כל חומרי הבצק ולשים עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. ניתן לעשות את הפעולה הזו גם בקערת המיקסר עם וו לישה, אך באמת שאין צורך להתעסק עם מכשירים חשמליים משום שהלישה היא מאד קצרה והחומרים הופכים תוך זמן מאד קצר לבצק.

מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים.

מקמחים מעט את משטח העבודה ומניחים עליו חלק אחד של הבצק. בוזקים על הבצק עוד קצת קמח ומרדדים לעלה דק.

חשוב מאד לעבוד עם קמח מתחת ומעל לעלה שמרדדים בכדי שהוא לא יידבק למערוך וייפתח יפה.

יוצקים כמה כפות מתערובת החמאה המומסת על העלה ומורחים באופן אחיד.

מגלגלים את העלה לגליל וחותכים לשבלולים במרחק של כ-3 ס"מ זה מזה.

קולאז

חוזרים על הפעולה עם כל הבצק.

משמנים היטב תבנית קוגלהוף בתערובת החמאה המומסת, ומניחים את השבלולים בתוך התבנית. שכבות שכבות עד שמסיימים להניח בתבנית את כל השבלולים. בין שכבה לשכבה מטפטפים בעזרת כף עוד מתערובת החמאה.

אין מה לדאוג מכך שהשבלולים תופסים רק חצי מנפח התבנית. הבצק מכיל אבקת אפייה ולכן הוא יתפח ויימלא אותה בהמשך.

מכניסים לתנור מחומם לחום של 150 מעלות ואופים 50 דקות.

מצננים על השיש כ-15 דקות כדי שכל הטעמים של המאפה ייספגו ומחלצים מהתבנית. פשוט מניחים צלחת על פתח התבנית והופכים. המאפה יוצא ממש בקלות.

זוכרים את החמאה המומסת שהשארנו בצד? אם היא קצת התקשתה, מחממים אותה כמה שניות במיקרוגל עד להמסה מלאה, ומורחים את המאפה מכל צדדיו. ככה כשהוא מבריק, ריחני ומפתה, הוא מושלם לאכילה. אין צורך לקרוא לבני המשפחה. הם כבר יבואו לבד!

אני מאד ממליצה להשתמש בתבנית סיליקון שלאחריה ניתן לשחרר את המאפה ממש בקלות. במידה והשתמשתם בתבנית מתכת או באינגליש קייק, מומלץ להניח נייר אפיה ולשמן אותו בחמאה המומסת, כך שייקל עליכם לחלץ את המאפה גם בעודו חמים.

דמיינו לעצמכם שולחן ערוך עם גבינות וממרחים ובמרכז עומדת לה היפיפייה הזו. ואל תגלו לאף אחד כמה שזה קל להכין…

IMG_6865

IMG_6889

 

 לחם שום נתלש מתכון גם באתר שופרסל

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: