שיפודי צ'אך במרינדת תפוזים

שיפודי צ'אך במרינדת תפוזים

עכשיו, כשקר בחוץ, ומחפשים איך לגוון את הארוחות השגרתיות זו הזדמנות מצוינת להכיר סוג אחר של בשר שניתן להכין ממנו יופי של שיפודים, ודווקא בתנור הביתי שלנו.

ומדובר בבשר צ'אך. סביר להניח שחלקכם הרימו עכשיו גבה משום שלא שמעו מעולם על החלק הזה, ובמידה ונכון הוא, אני אסביר: הצ'אך, הוא נתח מחלקו האחורי של העגל, ואשר מתאים מאד להכנת תבשילי קדירה וצלי עסיסיים. מכיוון שצורת הנתח היא משולש, אז אזור ה"שפיץ" שלו הוא מאד רך וניתן להכין מנות עסיסיות ונפלאות בטעמן "על האש" וגם בתנור הביתי.

הפעם ביקשתי מהקצב שייתן נתח מאיזור ה"שפיץ" ויחתוך לי אותו לקוביות. הנתח משופע בשומן וניתן לבקש מהקצב שיסיר אותו, אך לדעתי עדיף שלא לעשות כן, וליצלות את הבשר עם השומן, כך שייתן טעם בצליה, וכמובן כשאוכלים, ניתן ואף רצוי להסיר אותו. (חוץ מביס קטן, כן? בשביל הנשמה…)

מכיוון שחורף ותפוזים יש בשפע, נתתי לקוביות הללו לנוח 24 שעות במרינדה משגעת שבסיסה מיץ תפוזים וממש כשעה לפני ההגשה, שיפדתי והכנסתי לתנור. מכיוון שמדובר בנתח לא זול, ואשר במיטבו מיד לאחר שיוצא מהתנור, רצוי לרכוש בדיוק את הכמות המותאמת לארוחה עצמה, ולא לבנות על בשר שיישאר למחר.

IMG_2123

החומרים: (8-10 שיפודים)

1 קילו שפיץ צ'אך חתוך לקוביות (עם השומן)
10 בצלצלי שאלוט קלופים
10 פרוסות עגולות מתפוזים טריים (עם הקליפה)
שיפודי במבוק

למרינדה:

1 כוס מיץ תפוזים טרי
1/4 כוס רוטב סויה
1/2 כוס רוטב טריאקי
1 כף סילאן
2 שיני שום כתוש
1 כפית זנגוויל טחון
1 כף קליפת תפוז מגורדת

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה גדולה את כל חומרי המרינדה.

שוטפים את הבשר, מספיגים את עודפי המים במגבת נייר ומכניסים לקערה. מערבבים ומצפים את הנתחים במרינדה ועוטפים בניילון נצמד.

מכניסים למקרר ל- 12-24 שעות, תוך כדי שפעם בכמה שעות מערבבים את הנתחים ושוב עוטפים ומחזירים למקרר.

לאחר זמן ההשריה, משפדים את הבשר בדרך הזו: שתי קוביות בשר, בצלצל שאלוט, עיגול תפוז, ועוד שתי קוביות בשר. חוזרים על הפעולה עד לסיום הכמות של הבשר.

IMG_2076

מניחים רשת על תבנית התנור, ומעליה מניחים את השיפודים. מעליהם יוצקים את המרינדה שנשארה בקערה.

מכניסים לתנור מחומם ל- 180 מעלות תחת האופציה של הגריל, ואופים כחצי שעה עד שהשיפודים מזהיבים ובבדיקת סכין הם רכים ומוכנים מבפנים.

תוך כדי האפייה יש להפוך מדי פעם את השיפודים ולצקת עליהם מנוזלי המרינדה שבתחתית. רצוי לעשות את הפעולה הזו עם מזרק, כך קל לשאוב את המרינדה בקלות.

מגישים לכל סועד שני שיפודים כאלה לצד תפוחי אדמה אפויים בתנור, ואין חגיגה גדולה מזו.

IMG_2120

.

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: