שלוש דרכים יצירתיות להכין  קרמבו ביתי ללא גלוטן

שלוש דרכים יצירתיות להכין קרמבו ביתי ללא גלוטן

אחד הנושאים שעלו בשנים האחרונות למודעות הציבורית הוא הרגישות של חלק מהאוכלוסיה לגלוטן. תופעות כאלה ואחרות שהיו בלתי מוסברות קיבלו שם, ויחד איתו את ההנחיה להמנע ברמות אלו ואחרות ממאכלים המכילים גלוטן עד בכלל.

משפחה שמגלה שאחד מבניה רגיש לגלוטן עוברת טלטלה לא פשוטה. ההתמודדות עם תפריט שלא יוכל להכיל יותר את הדברים שהיו אהובים עליכם כמשפחה, היא לא קלה, ודורשת התארגנות חדשה, שונה ורבת מחשבה בבחירת המאכלים העולים על השולחן.

הקושי העיקרי הוא כשמדובר בילדים. בעוד מבוגר יכול להבין את משמעות האיסור, ילד קטן לא תמיד יכול להתמודד עם העובדה שאסור לו לטעום ממטעמים אלו ואחרים שחבריו אוכלים ללא בעיה, והדבר יוצר תסכול רב ודורש תמיכה רבה מצד בני הבית.

אנו נמצאים בעונה בה הקרמבו מציץ מכל פינה, ואם יש משהו שילדים וגם מבוגרים מאד אוהבים זה את הענן המתוק והשוקולדי הזה. קרמבו, כפי שהוא – מכיל את הביסקוויט שעשוי מקמח, ולכן הופך להיות אחד מהדברים שנמנעים מגלוטן מתגעגעים אליו רבות.

והנה, בדיוק עכשיו, יצאה שופרסל בקמפיין נרחב ובמבצעי מחירים הכוללים עשרות מוצרים ללא גלוטן שיכולים לעזור ולהוות תחליפים נהדרים למוצרים הרגילים כחטיפים, פסטות, לחמים ועוד.

לכבוד אירוע משמח זה החלטתי להרים את הכפפה וליצור מתכוני קרמבו ללא גלוטן שיוכלו לשמש תחליף ראוי ומעלה לאלה הקנויים, ולא ישאירו אף ילד או מבוגר עם חשק בלתי מסופק לקרמבו.

IMG_0723

את הקרם של הקרמבו אני אוהבת להכין מקצפת צמחית שלאחר ההקצפה מקבלת טעם מאד דומה לזה של הקרמבו הקנוי. אפשר לשחק עם טעמיה של הקצפת על ידי הוספת וניל, קפה או ריבה ובכך לקבל המון קרמבואים בטעמים נהדרים.

את הבסיסים הכנתי משלוש אופציות שונות: הקל, הממש קל, והכי קל. כך תוכלו להכין בכל פעם סוג אחר של קרמבו ולהעביר את החורף בשמחה ובהנאה. כל מתכון כזה מתאים לבסיסים לכ- 20-25 קרמבואים. בהמשך תקבלו גם את המתכון לקרם ולציפוי.

תחתית עוגיית שקדים

IMG_0647

החומרים:

100 גרם חמאה רכה
3/4 כוס סוכר
1 כף תמצית וניל
1 ביצה
250 גרם קמח שקדים

אופן ההכנה:

מניחים בקערת המיקסר את החמאה עם הסוכר ותמצית הווניל ומקציפים לתערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים ביצה ומקציפים יחד. מוסיפים את קמח השקדים וממשיכים להקציף עד שהתערובת הופכת אחידה.

יוצרים מהבצק כדורים קטנים בכפות הידיים ופוחסים אותם מעט. מניחים בתבנית התנור על גבי נייר אפיה ואופים בחום של 150 מעלות כ-20 דקות, עד שהעוגיות מתחילות להזהיב מעט.

מחכים להצטננות מלאה של העוגיות לפני שמסירים אותן מהתבנית.

IMG_0650

תחתית קורנפלקס שוקולד

החומרים:

100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
100 גרם שוקולד שבור לקוביות
2 כפות אבקת קקאו
4 כפות סוכר
3 כוסות קורנפלקס בטעם טבעי נטול גלוטן

אופן ההכנה:

מניחים את החמאה, השוקולד, הקקאו והסוכר בכלי זכוכית וממיסים במיקרו בפולסים קצרים תוך כדי ערבוב, עד להמסה מלאה. מוסיפים לכלי את הקורנפלקס ולשים אותו בכפות הידיים תוך כדי ששוברים אותו ומערבבים עם הקרם.

משטחים בתבנית רחבה, מכניסים להקפאה לחצי שעה, וחורצים עיגולים בעזרת חורצן. את השאריות של התערובת משטחים שוב, מקפיאים וחוזרים על הפעולה עד שנגמר.

 

IMG_0701

IMG_0656

תחתית עוגת שוקולד

החומרים:

1 תערובת להכנת עוגה בטעם שוקולד "תמי" (נטולת גלוטן)

אופן ההכנה:

מכינים את העוגה לפי ההוראות שעל גבי האריזה, משטחים את התערובת בתבנית גדולה לתנור כך שתצא עוגה דקה מאד. מצננים את העוגה וחורצים עיגולים בעזרת חורצן.

IMG_0662

החומרים לקרם:

500 מ"ל שמנת צמחית
תוספות:
לטעם מוקה- שתי כפות קפה נמס + שתי כפות סוכר
לטעם וניל – שתי כפות תמצית וניל איכותית
לטעם תות – שלוש כפות גדושות של ריבת תותים

אופן ההכנה:

מקציפים את השמנת הצמחית יחד עם התוספת הנבחרת עד לקצף יציב.
מעבירים לשקית זילוף עם פיית כוכב או פייה עגולה ומזליפים מעל בסיס הקרמבו בעיגולים כלפי מעלה עד ליצירת מגדל קצפת קטן.
מכניסים למקפיא לשעתיים.

החומרים לציפוי השוקולד:

200 גרם שוקולד מריר או לבן
2 כפות שמן

אופן ההכנה:

ממיסים את השוקולד במיקרו בפולסים קצרים תוך כדי ערבוב עד להמסה מלאה.
מוסיפים את השמן ומערבבים פנימה לשוקולד המומס.

מעבירים לכלי עמוק וטובלים את הקרמבו הקפוא. מניחים על רשת שמונחת על תבנית, לאגירת עודפי השוקולד המטפטפים.

ניתן לפזר סוכריות צבעוניות (במהירות לפני שהשוקולד מתקשה) או לעטר עם זילופי שוקולד מומס בצבע אחר.(מריר על לבן ולהיפך)

הקרמבואים הללו כל כך טעימים, והבסיסים שלהם כל כך מיוחדים ונפלאים כך שאני בטוחה שגם מי שאינו סובל מרגישות לגלוטן יכין בהנאה רבה.

IMG_0692-mnc7rgufu1uu1y22j4s9fishjec1dv06hfy76be4vk

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: