24 שעות ולילה אחד קסום בירושלים, חלק א'

אחת לזמן מה אני מרגישה שהגיע הזמן לחתוך מהמציאות לטובת כמה ימים של ניקוי ראש משגרת היום יום, ואם בדרך כלל אני עושה את זה מחוץ לגבולות המדינה, הרי שלאחרונה לקחתי פסק זמן קצר של 24 שעות בלבד, לטובת סיקור מלון IBIS  החדש שבירושלים, פרק זמן שהספיק לי בדיוק להתרעננות הדרושה לקראת הסופ"ש העוקב שכבר ביליתי בבית, ואשר נתן לי הצצה קטנה לחיי היום והלילה הירושלמים, כפי שלא ידעתי שהם קיימים.

רשת מלונות IBIS מוכרת היטב לתייר הישראלי בחו"ל, שהרי היא מונה אלפי בתי מלון ברחבי העולם, והנה גם ארצנו זכתה לסניף כזה, ממש בלב לבה של עיר בירתנו, ירושלים,  ובמרחק פסיעה ממדרחוב בן יהודה השופע חנויות, בתי קפה, ברים ומסעדות.

המלון מעוצב בקו צעיר וקליל, הזהה ליתר מלונות המותג בעולם, ומושלם לכל מי שרוצה לחוות קצת את ירושלים, מבלי להזדקק לרכב. אגב רכב, כמו שאתם רגילים להגיע למלון בכל מקום ברגל או ברכבת, גם כאן מומלץ להגיע עם הרכב עד לפתח המלון, להוריד את המזוודות בלובי, ולהחנות את הרכב באחד החניונים הקרובים למלון. מרגע זה והלאה, זה אתם, הרגליים שלכם, והרכבת הקלה, שנמצאת במרחק של שלוש דקות מהמלון. בדיוק כמו בחו"ל.

למלון הגענו בצהריי יום חמישי.( אם חשבתם על סופ"ש בירושלים, תחשבו שנית. בכדי ליהנות מקסמה האמתי ומכל מה שיש לה להציע, ממש כדאי להגיע ללילה של חמישי עד שישי, ולמרות שלשבת יש את הקסם שלה בירושלים, אין כמו לחוות את האווירה המטורפת כשהכל פתוח), החדרים, כפי שנאמר מזכירים את הקו העיצובי של מלונות הרשת בחו"ל, וכדומה להם הם גם לא גדולים מאד, אך מעוצבים בטוב טעם, נקיים ונוחים.

לאחר מנוחה קלה והתרעננות קצרה, יצאנו מהמלון והחלטנו ללכת קצת לאיבוד עד שנמצא משהו קל וטעים לארוחת הצהרים, שכן לערב חיכתה לנו הזמנה במסעדת "דולפין ים" ולא רצינו לשבוע מדי. השיטוטים שלנו הביאו אותנו לאחת המסעדות הקטנות והחמודות שבאיזור, שקרצה לנו עם שולחן מכוסה במפה משובצת שעליו עמדו מספר סירים שהכילו סוגים שונים של מרקים. הקור הירושלמי הבריח אותנו פנימה, וצלחת נהדרת עם מרק של קובה סלק היה בדיוק מה שחסר לנו באותו הרגע.

חזרנו למלון בדיוק כדי לגלות שבשעה 18:00 מחכה לנו בלובי HAPPY HOUR. הסקרנות שלי כמובן הורידה אותי למטה בשעה היעודה, ובלובי המעוצב והנעים, חיכתה לאורחים ערימה ענקית של סופגניות, שכן היה בדיוק שבוע של חנוכה, ולצידן מבחר נשנושים ושתיה קלה, שחלילה לא נהיה רעבים מדי עד לארוחת הערב.

חזרתי לחדר HAPPY ,HAPPY להתארגנות לקראת היציאה למסעדה, מקלחת נעימה, בגדים חמים וקדימה לדרך. דרך? בקושי דרך. היציאה מהמלון מובילה לשביל שמוביל אתכם היישר למדרחוב, שבשעות הערב הופך למואר ושוקק חיים עם בתי קפה, פאבים ומסעדות מלאים כולם במבלים, מי תייר, ומי סטודנט לאחר שבוע עמוס, נגני רחוב הפליאו בנגינתם והוסיפו עוד קסם לכל האווירה המטורפת הזו. אני כל כך הרגשתי כאילו שאני באיזו עיר אירופאית עד כדי כך שזוג דובר עברית שחלף לידי, היה נשמע לי זר בצורה מפתיעה לרגע.

עוד כמה צעדים, והגענו למסעדת "דולפין ים" שעליה אני ארחיב בפוסט נוסף, ולאחר הארוחה הנהדרת, חזרנו למלון לתנומת לילה ארוכה וטובה.

בוקר שישי הגיע. העיר מתחילה לנוע ב-200 קמ"ש לקראת השבת שנכנסת בקרוב, והתכנית שלנו הייתה ללכת לארוחת הבוקר של המלון, לקפוץ להצטיידות של כמה מטעמים לקראת שבת בשוק מחנה יהודה והביתה.

ארוחת הבוקר של המלון לא היתה דומה שום דבר שאתם מכירים מהרשתות באירופה. השכילו בעלי המלון להבין שמה שטוב לנו בחו"ל לא לגמרי יתקבל בהבנה כאן בארץ, כך שאם אתם רגילים לארוחות בוקר אירופאיות של קפה, קרואסון וקצת גבינות, תוסיפו ב IBIS   הירושלמי גם מבחר של מאפים, סלטים מסוגים שונים, שקשוקה פיקנטית, גיבץ' של ירקות טריים, וכמובן מיני מתוקים.
ולמה להכביר מילים? בואו ניתן לתמונות לדבר:

שוק מחנה יהודה נמצא במרחק של שתי תחנות בדיוק מהמלון. מהמלון יורדים לרחוב יפו המקביל, ובכמה צעדים מגיעים לתחנת יפו מרכז, שממנה עולים על הרכבת הקלה לכיוון השוק.

העמסנו על עצמנו מכל טוב וחזרנו למלון בדיוק באותה הדרך בא נסענו. לקחנו את האוטו ולא וויתרנו על קפיצה ל"קפה קדוש" המיתולוגי שם קנינו קצת עוגות טעימות לשבת. אם אתם שם – אל תוותרו על השמרים ריקוטה שלהם. באמת שאני מצטערת שלא קניתי כמה להקפיא. מצד שני, עם כזה כיף שהיה לי בירושלים, אין ספק שאני עוד אחזור לשם, ומהר מאד.

קצת מתוקים מהשוק…

מלון IBIS ירושלים, רחוב יצחק אלישר 4, ירושלים, טלפון: 073-222-8888

*גילוי נאות – הייתי אורחת המלון.