רטטוי ירקות צבעוני וטעים להפליא

רטטוי ירקות צבעוני וטעים להפליא

"את יודעת מה באמת בא לי שתכיני"? היא אמרה בעודה מעמיסה על הצלחת מעדנים מהשולחן העמוס לעייפה, "רטטוי", הוסיפה בטרם ניתנה לי ההזדמנות לענות ובעוד עיניה מצטעפות והופכות חולמניות.

"רטטוי"? חייכתי במלוא הפה, את זה אני מכינה לכם כל הזמן. "מה??" הזדקפו שלושה ראשים נוספים למשמע תשובתי, "בהחלט כן". נחרצתי בתשובתי. "לפחות פעם בשבוע אני מכינה לכם את הגיבץ' שעובר אצלנו במסורת המשפחה התורכית כבר שנים, גיבץ' זה רטטוי. ומה בעצם זה האנטיפסטי שאתם כל כך אוהבים אם לא גרסה נוספת של הדבר?"

"אה…" היא חייכה כמנצחת. זה סתם ירקות מבושלים. אני רוצה רטטוי כמו בסרט. כזה שמסודר בשכבות שכבות של ירקות החופפים זה את זה כרעפים. זה המאכל שגרם לי להזיל ריר אפילו שראיתי שעכברוש מכין אותו…"

אוקיי, אני פה בכדי להגשים את הפנטזיות הקולינריות שלהם, לא ככה? אז מי יעצור אותי עכשיו מלממש את הבקשה הזו? מה גם שהרעיון הזה בא בדיוק, אבל בדיוק לקראת סוף החגים. בימים שבהם הבטחתי לעצמי שחזרה לשגרה כוללת בתוכה גם חזרה לדיאטה, ובדיוק כשהתחלתי לשבור את הראש מה שוב להכין לארוחה הקרובה.

אז איך שלא תקראו לזה, (ותודו שרטטוי נשמע באמת הרבה יותר רומנטי מגיבץ') ולמרות שגם את הרטטוי הצרפתי ניתן להכין כשהוא מבושל כולו יחד, הרבה יותר חגיגי, יפה ומיוחד להכין את זה בשכבות שכבות. הרוטב נמצא מתחת לירקות וסופג עוד את מיציהם הניגרים, וכך, כף גדולה אוספת אותו ואותם יחד לצלחת. תענוג.

מה שכן, אין ספק שההכנה היא קצת יותר מדויקת ודורשת סבלנות של חיתוך דק ואחיד של הירקות וסידורם בצורה חופפת ומסודרת. יחד עם זה, זה באמת לא לוקח יותר מכמה דקות של ריפוי בעיסוק כפי שאני קוראת לזה, ואני בטוחה שגם הילדים ישמחו לעזור בסידור הירקות.

IMG_5742

החומרים:

2 קישואים מסוג זוקיני או רגילים
1 חציל (רצוי צר וארוך)
1 בטטה (רצוי צרה וארוכה)
3 עגבניות
1 פלפל אדום או ירוק
1 בצל קלוף וקצוץ בגודל בינוני
קופסת עגבניות מגורדות או חתוכות דק (400 גרם)
1 שן שום כתושה
שמן זית
מלח, פלפל
מעט פירורי לחם
ענף רוזמרין
בנוסף צריך – נייר אלומניום

אופן ההכנה:

שוטפים היטב את הירקות על קליפתם.

פורסים את הקישואים ואת החצילים לפרוסות דקיקות בעובי שווה. הפרוסות צריכות להיות דקות אך לא דקות ברמה של שקיפות. משהו כמו 2 מ"מ.

את הבטטה קולפים ופורסים גם כן לפרוסות דקיקות.

פורסים גם את העגבניות ואת הפלפל.

קולאז

מחממים מעט שמן זית במחבת ומטגנים את הבצל עד שהוא מזהיב מעט. מוסיפים את שן השום הכתושה ומערבבים. מוסיפים את העגבניות המגורדות, מלח ופלפל ומבשלים יחד חמש דקות.

את רוטב העגבניות יוצקים לכלי זכוכית המתאים גם לאפיה בתנור וגם להגשה.

עכשיו הגיע השלב היצירתי: מסדרים את הירקות בצורה חופפת, כמו רעפים לאורך כל הכלי ומעל רוטב העגבניות.

IMG_5687

IMG_5701

ש לשמור על סדר קבוע. לדוגמא: קישוא, חציל, בטטה, פלפל, עגבנייה, וחוזר חלילה.

ממשיכים עד שהכלי מתמלא כולו בירקות.

מזליפים מעל כל הירקות שבכלי מעט שמן זית, בוזקים מעט פירורי לחם ומניחים את עלה הרוזמרין.

עוטפים את הכלי בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור לחום של 200 מעלות לשעה וחצי. לאחר פרק זמן זה מסירים את נייר הכסף ומזהיבים עוד 10 דקות.

מגישים חם אבל לא מאד. כדאי לתת לתבשיל להתקרר בטמפרטורת החדר מספר דקות לפני ההגשה.

IMG_5742

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: