סברינת דבש עם מוס שוקולד לבן ותפוחים מקורמלים

סברינת דבש עם מוס שוקולד לבן ותפוחים מקורמלים

את הקינוח שלנו לחג זה באמת ניתן לגמור בביס אחד. מתוך הבנה שלקינוח ארוחת חג כל כך עשירה וכבדה צריך משהו קליל ומרענן, בחרתי לנער את האבק מספר הבישול של אמא ולהכין את הסברינה הנוסטלגית שלה שהיתה מכינה בזמנו בתבנית הגדולה של התנור ומחלקת לריבועים קטנים.

המתכון הוותיק יתרענן על ידי הכנתו בתבניות קטנות ואישיות, מי הסוכר יומרו בסירופ דבש ורום, והקצפת תהפוך למוס שוקולד לבן ואוורירי. בקונדיטוריות נהוג להגיש את הסברינות עם ריבת תותים, אך גם זו תותאם לרוח החג והמנה תוגש עם תפוחים מקורמלים בדבש.

את האפיה ניתן לעשות בתבניות אישיות בצורת סברינות שניתן לקנות היום גם ברשתות השיווק וגם ברשתות המתמחות במוצרי אפיה, או בתבניות אישיות בכל צורה אחרת שתבחרו ולקשט עם המוס והתפוחים כיד הדמיון.

אם אין ברשותכם תבניות אישיות ואינכם רוצים לקנות, תמיד תוכלו להכין גם אתם בתבנית הגדולה של התנור, לחתוך לריבועים ולקשט עם המוס והתפוחים.

IMG_0296

למעוניינים, בסוף המתכון תהיה המרה לגרסת פרווה.

החומרים לעוגות (8-10 סברינות תלוי בגודל התבנית האישית)

2 ביצים
1 כוס סוכר
200 מ"ל ריוויון
1.5 כוסות קמח תופח
1 אבקת אפיה

החומרים לסירופ דבש ורום:

4 כוסות מים
1 כוס סוכר
1 כוס דבש
2 כפות תמצית רום
2 כפות מיץ לימון

החומרים למוס שוקולד לבן:

2 שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד לבן
1 אינסטנט פודינג וניל

החומרים לתפוחים המקורמלים:

3 תפוחי עץ ירוקים חמוצים
50 גרם חמאה
2 כפות סוכר
2 כפות דבש

אופן הכנת העוגות:

את כל השלב הזה של בסיס הסברינות, והטבילה בסירופ ניתן להכין יום יומיים מראש ולשמור במקרר בכלי סגור:

מקציפים את הביצים עם הסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את הריוויון, הקמח התופח ואבקת האפיה וממשיכים להקציף במהירות נמוכה מאד עד שהתערובת הופכת אחידה.

מרססים את התבניות האישיות בתרסיס שמן וממלאים בתערובת עד ל-90% מהגובה של התבנית.

אופים בחום של 170 מעלות במשך 20 דקות עד שפני העוגה מזהיבים.

קולאז3

מצננים בטמפרטורת החדר עד לקירור מלא ורק אז מוציאים את העוגות מהתבנית ועוברים לשלב הבא, הכנת הסירופ:

מכניסים את כל חומרי הסירופ לסיר קטן ועמוק ומביאים לרתיחה. מכניסים את הסברינות, כל אחת בתורה לסירופ ועם כף הופכים אותה לספיגת הרוטב משני הצדדים, אך לא יותר מעשר שניות לכל צד. מוציאים את העוגות מהסירופ בעזרת כף מחוררת, נותנים ליתרת הנוזלים לטפטף לסיר ומניחים על רשת שעומדת על תבנית, כך שכל הנוזלים הנותרים יטפטפו לתבנית ולא לשיש.

כשהסברינות מתקררות מכניסים לכלי ושומרים במקרר עד למילוי.

הכנת מוס שוקולד לבן:

מכניסים שמנת מתוקה אחת ואת השוקולד הלבן לסיר קטן ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהשמנת מגיעה לסף רתיחה והשוקולד הלבן נמס. מכבים את האש, ומעבירים את הקרם שנוצר לכלי זכוכית עם מכסה. מחכים שמעט יתקרר בטמפרטורת החדר ומכניסים למקרר למשך 8 שעות לפחות. (לילה)

לאחר הקירור, מכניסים את הקרם שהתקשה מעט לקערת המיקסר, מוסיפים שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג ומקציפים עד לקבלת מוס אוורירי ויציב.

קולאז_21

הכנת תפוחים מקורמלים:

קולפים את התפוחים, חוצים אותם ומסירים את הליבה וחותכים לריבועים קטנים.
במחבת עמוקה ממיסים את החמאה ומתחילים לטגן את התפוחים בעדינות לבל ישברו, עד אשר הם מתחילים לקבל צבע שזוף יפה. מוסיפים את הסוכר וממשיכים לערבב בעדינות תוך כדי שהסוכר נמס ויוצר קרמל על התפוחים. מוסיפים את הדבש לערבוב אחרון ומסירים מהאש. מקררים.

IMG_0269

הרכבת המנה:

לתוך השקע של העוגה מכניסים מעט תפוחים, מזליפים את מוס השוקולד ומעטרים בעוד קצת תפוחים מקורמלים.

ניתן להכין מראש עד יומיים לפני ההגשה אך רצוי לאחסן בכלי מספיק גבוה שלא יפגע בקרם. ניתן גם להכין מראש ולהקפיא, ולהוציא ביום האירוח.
בחומרים לעוגות – המירו את הריוויון בכמות זהה של קרם קוקוס.

למוס שוקולד לבן – הקציפו 400 מ"ל קצפת צמחית והוסיפו לה 200 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בדרך של השוואת טמפרטורות. שוקולד לבן פרווה ניתן להשיג בחנויות המתמחות במוצרי אפיה.

תפוחים מקורמלים – המירו את החמאה במרגרינה בטעם חמאה.

IMG_0294

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: