רעיונות מתוקים עם תותים

רעיונות מתוקים עם תותים

בעוד שלראש השנה היהודי יש את האווירה הכה קדושה ומיוחדת שלו, לסילבסטר יש תדמית חושנית ונוצצת יותר. בקבוקי שמפניה נחלצים בתרועה רמה, קינוחים מפתים מוגשים, מוזיקה עליזה מתנגנת וכל אלה מביאים את החוגגים בדיוק לרגע הגדול בו מתחילה הספירה לאחור לנשיקת החצות המפורסמת.

השנה האזרחית החדשה מתחילה ואיתה מגיע לשווקים הפרי שהפך יותר מכל לסמל הרומנטיקה והפיתוי , הלוא הוא תות השדה. ומכיוון שהאדומים המתוקים הללו כבר ניבטים אלינו מכל פינה, החלטתי לקבל הפעם את פני השנה החדשה בסימן תותים. כל כך הרבה דברים אפשר לעשות איתם, וכל מה שמכיל אותם תמיד נראה כל כך יפה ומפתה.
אז בין אם אתם חוגגים עם חברים ובין אם אתם מעדיפים לקבל את פני השנה האזרחית החדשה מכורבלים מתחת לפוך, הנה מספר רעיונות שיהפכו גם אם לא את השנה כולה, אז לפחות את הערב הזה למושלם!

סלט ירוקים ותותי שדה  ערבבו מספר סוגים של חסות ועלי בייבי, הכינו רוטב ויניגרייט מכף שמן זית, כף מיץ תפוזים, כף דבש, כפית חרדל ומעט מלח שהכנסתם וניערתם בתוך צנצנת קטנה. מיזגו על הירק ופזרו תותים חתוכים ואגוזים קצוצים גס. ניתן להוסיף גם קוביות גבינת קממבר והחגיגה תהיה שלמה.

שיפודי גבינה ותות – שפדו חצאי תותים עם קוביות גבינה קשה. צהובה, קשקוול או קממבר. הניחו בצלחת הגשה נאה אם מדובר בשיפודים קצרים או בכלי זכוכית מוארך במידה והשתמשתם בשיפודים ארוכים וקיבלתם אפריטיף משגע.

• ברוסקטות תותים – פירסו בגט לאורך או לרוחב, הזליפו עליו מעט שמן זית והכניסו לתנור תחת הגריל להזהבה קלה. מרחו עליו גבינת ריקוטה וקשטו בחצי תות שדה ועלי נענע. סדרו בצלחת עגולה וקיצרו מחמאות.

תותים בשוקולד ופינוקים – אין ספק שנוכחותם של אלה במרכז המסיבה היא להיט בפני עצמו. אתם יכולים להכין צלחת הגשה ולהניח במרכז שולחן האירוח, או באם אתם מתארחים, כמה נחמד יהיה אם תכינו כאלה ותניחו בקופסא מהודרת שניתן לקנות היום בחנויות החד פעמי, והביאו איתכם כמתנה למארחת. רוצים עוד יותר להפתיע את האורחים שלכם? קנו קופסאות קטנטנות והגישו לכל אורח שני תותים כאלה בקופסא בתום המסיבה. ואיך עושים?
בקלי קלות:
המיסו 100 גרם שוקולד מריר עם כף שמן במיקרו וערבבו לקרם חלק. הכינו מראש תוספות כגון בוטנים/אגוזים קצוצים, קוקוס, שקדים פרוסים קלויים, שוקולד לבן קצוץ או כל רעיון טעים אחר שתחשבו עליו, השתמשו בתותים שטופים ויבשים עם העוקץ וטיבלו חצי תות ברוטב השוקולד החם ומיד גלגלו בתוספת. הניחו על נייר פרגמנט משומן להתקשות השוקולד ואז סדרו יפה בצלחת הגשה ושמרו במקרר עד להגשה.

ועכשיו, קבלו גם שני מתכונים שללא ספק יהיו גולת הכותרת של המסיבה:

7 (2)

ג'לי שמפניה

כמו ג'לי אבל לא בדיוק. כמו שמפניה, אבל עם כפית.
אמנם חלק מהאלכוהול מתנדף בבישול אך הטעם נשאר, ויחד עם ההגשה המיוחדת נקבל טוויסט מיוחד לג'לי הכה שגרתי.

החומרים: ל- 4 כוסות שמפניה
1 חבילה ג'לי בזק בטעם תות שדה
1 כוס יין מבעבע יבש (קאווה למשל)
1 כוס מים
8-10 תותי שדה
שמנת מתוקה
כף סוכר

אופן ההכנה:

שוטפים ומנקים את התותים וחותכים אותם לרבעים.
ממלאים גביעי שמפניה בכף או שתיים של תותים חתוכים.
שופכים את אבקת הג'לי לכלי עם משפך.
שופכים את המים ואת כוס היין המבעבע לסיר קטן ומביאים לרתיחה.
שופכים את הנוזלים החמים לכלי עם אבקת הג'לי ומערבבים היטב.
מוזגים את הג'לי הנוזלי והחם לכוסות וכשהתותים מתחילים לצוף על פני השטח יש לדחוף אותם בעדינות בעזרת מזלג כך שיתמקמו במרכז הכוס.
זו פעולה שלוקחת מספר שניות מכיוון שהג'לי מתייצב במהרה ותופס אותם במקום שבו נעצנו אותם עם המזלג. מצננים עד שהג'לי יציב לגמרי.
מקציפים את השמנת המתוקה עם כף סוכר ומזליפים בעזרת מזלף עם פיה מעוצבת לקישוט.
שומרים במקרר עד להגשה.

פבלובה תותים בשמנת בכוסות אישיות
שכבות מענגות של מרנג ותותים בשמנת. כפית ארוכה שאוספת ביס מלמעלה עד למטה וכל שנותר הוא לעצום את העיניים ולהרגיש בחלום.

6666

החומרים: ל- 4 כוסות אישיות
4-5 נשיקות מרנג קנויות
2 כפות שמנת חמוצה
1 שמנת מתוקה
סלסלת תותים
2 כפות סוכר

אופן ההכנה:

שוטפים את התותים ומסירים את הקוצים.
8 תותים + כף סוכר טוחנים במעבד מזון לרוטב חלק, ואת שאר התותים חותכים לרבעים.
מקציפים את השמנת המתוקה עם כף סוכר. כוס מהקצפת מעבירים לכלי ומערבבים עם השמנת החמוצה ועם 2 כפות מרוטב התותים, ומכניסים לשקית זילוף ללא צנתר.
את יתרת הקצפת מכניסים לשקית זילוף נוספת עם צנתר בצורת כוכב.
ועכשיו ניגשים להרכבה:
בתחתית הכוסות מפוררים מעט מרנג.
על המרנג מניחים מספר תותים חתוכים.
על התותים מזליפים את תערובת התותים בשמנת עד לגובה של 3/4 מגובה הכוס ומעליה מזליפים מעט רוטב תותים.
מעטרים בקצפת ומעליה מניחים חצי תות.

 

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: