סופגניות שוקולד צ'יפס על מקל

סופגניות שוקולד צ'יפס על מקל

כולנו מכירים את סופגניות האשל של פעם. אלה שמכינים תוך ערבוב צ'יק צ'ק של כמה חומרים בקערה ומטגנים בשמן עמוק עד לקבלת סופגניות בצורות שונות ומצחיקות. הילדים שלי היו קוראים להן סופגניות מפלצתיות ולא זכור לי חג חנוכה אחד שלא פינינו ערב שלם ומהנה לטיגון וזלילה.

השנה החלטתי לקחת את המתכון הוותיק הזה צעד קדימה ולשדרג אותו בשני דרכים: האחת – להוסיף לתערובת שוקולד צ'יפס, כך שתתקבל סופגניה עם נגיעות קטנות ונמסות של שוקולד, והשניה – להגיש אותן כשהן מקושטות ונעוצות בתוך מקל של סוכריה מה שיהפוך אותן לחגיגיות ומשמחות במיוחד.

הילדים, שנמצאים עכשיו בחופשה, ישמחו לעזור להכין את התערובת לסופגניות: לשפוך את החומרים לקערה, לערבב, וכמובן שלאחר שלב הטיגון שאותו יעשו המבוגרים – הם ישמחו לנעוץ אותן במקלות או בשיפודים, לטבול ברוטב חם של שוקולד ובסוכריות צבעוניות.

IMG_1105

אני חושבת שיהיה זה מושלם לפנות אחר צהרים שלם להכנה משותפת ומהנה של הורים וילדים, כשאת היצירה הזו תוכלו להכין כבר לכבוד הדלקת נר אחרון של חנוכה, מה שיהפוך את הדלקת הנרות למלהיבה וטעימה במיוחד.

הסופגניות יוצאות רכות וטעימות כל כך, וצורכות בדיוק כמה דקות של עבודה. כמובן שאם רוצים אז ניתן לוותר על כל הקטע של המקל-שוקולד-סוכריות ולבזוק מעליהן רק אבקת סוכר. מה שבטוח, שמה שלא תבחרו, המחמאות לא יפסיקו להגיע.

IMG_1105

החומרים לסופגניות:

3 כוסות קמח תופח
4 כפות סוכר
2 ביצים
2 גביעי שמנת חמוצה 9%
3/4 כוס מים
1 כוס שוקולד צ'יפס
בקבוק שמן לטיגון

החומרים לקרם שוקולד:

100 גרם שוקולד מריר
25 גרם חמאה
3 כפות חלב

לקישוט –

סוכריות צבעוניות
מקלות של סוכריה (שניתן לרכוש בחנויות המתמחות) או שיפודי עץ

אופן ההכנה:

שופכים את בקבוק השמן לסיר בגודל בינוני ומחממים אותו. מערבבים יחד בקערה את כל חומרי הסופגניות ויוצקים בעזרת מצקת בכל פעם כמות קטנה של הבצק אל תוך השמן. הבצק בתחילה שוקע אל תוך השמן אך לאחר מספר שניות מתרומם ומתנפח.

ניתן להכין מספר סופגניות יחד בהתאם לקוטר הסיר, אך לא להעמיס יותר מדי יחד כדי שלא ידבקו זו לזו.

כשהסופגניה מזהיבה מצידה האחד, הופכים אותה עם כף לצד השני ומטגנים שוב עד להזהבה. כל הסיפור הזה לא לוקח יותר מכמה שניות בכל פעם.

IMG_1060

מוציאים מהאש בעזרת תרווד ומניחים על נייר סופג לספיגת עודפי השמן.

את כל חומרי הקרם מכניסים לצלחת עמוקה מזכוכית וממיסים במיקרוגל בפולסים קצרים, תוך כדי ערבוב, עד להמסה מלאה.

IMG_1068

IMG_1069

נועצים כל סופגנייה במקל או שיפוד, טובלים בשוקולד וסוכריות, ואת זר הסופגניות הססגוני הזה מגישים בתוך צנצנת ארוכה או כד קטן,

והשמחה גדולה!

IMG_1108

 

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: