פילה מוסר ברוטב עגבניות שרי אדום ולוהט

פילה מוסר ברוטב עגבניות שרי אדום ולוהט

אנשים רבים נרתעים מהכנת מאכלי דגים. משום מה לרובנו נשמע הרבה יותר פשוט להכניס איזו חתיכת עוף לתנור או להעמיד תבשיל על הגז מאשר להכין דגים. אולי מקור הפחד נטוע בעבר הרחוק, בו היינו קונים את הדגים שלמים ישר מהדייג, ומבלים שעות ארוכות בניסיון לחתוך, לפלט ולנקות כך שעד שהגיע הרגע שאפשר כבר להכין מהם איזה משהו, כבר הלך כל החשק…

היום, כמו בתחומים רבים אחרים, גם פה יש מי שעושה את העבודה הקשה עבורנו. מעבר לעובדה שניתן לגשת לחנות הדגים ולבקש שיחתכו או שיפלטו לנו דג טרי וזה ייעשה עבורנו בדקות ספורות, ניתן גם למצוא את הדגים במצב קפוא או מצונן ברוב המרכולים כך שאין כל צורך להתעסק בבית עם הכנות מוקדמות וכל שנותר לנו הוא רק להחליט איך אנחנו רוצים לאכול את הדג שלנו היום.

למרות שניתן למצוא גם כאלו שאינם חובבי דגים בכלל, יש רק מעטים מהם שיכולים לעמוד בפני נתח דג עסיסי השוחה בתוך רוטב אדום, סמיך ופיקנטי שכל מה שצריך לעשות הוא רק להצטייד בלחם טרי או בחלה רכה וריחנית ולטבול תוך כדי השמעת קולות פליליים לחלוטין.

וכזה הוא המתכון הבא. אני השתמשתי בפילה מוסר בריכה שקניתי כבר מפולט, אך ניתן להמיר אותו בכל פילה או נתחים שתחפצו. נסיכת הנילוס, אמנון, סול וכל השאר.
למרות שנהוג בבתים רבים לאכול את האדום טעים הזה למנה ראשונה, אנו נהנים לקחת מנה יפה של של פילה, עם הרבה רוטב והרבה חלה, ולאכול אותו כמנה עיקרית מלאת טעם ומשביעה. אחרי צלחת כזו, אין כבר מקום לשום דבר אחר.

(ניתן להגדיל כמובן לפי הצורך)

3 דגי מוסר בריכה טריים מפולטים (או כל פילה דג אחר)
2 כוסות עגבניות שרי אדומות
2 קופסאות שימורים עגבניות תמר קלופות ברוטב
3 פלפלים אדומים מתוקים מיובשים
5 שיני שום קלופות ופרוסות דק
1 כוס כוסברה קצוצה
1 כף פפריקה אדומה מתוקה
2 כפות פלפל צ'ומה
מלח לפי הטעם
1/4 כוס שמן

IMG_9696-300x225

אופן ההכנה:

ראשית חותכים את עגבניות השרי לחצי, ואת החצי לעוד חצי. שמים בצלחת עמוקה.
שופכים את תכולת קופסאות העגבניות למסננת שיושבת על הצלחת כך שהרוטב יסתנן ויתמזג עם העגבניות שבצלחת העמוקה. קוצצים בסכין את עגבניות התמר ומוסיפים לצלחת.
את הפלפלים המיובשים חוצים לאורכם, שוטפים במים את הגרעינים וחותכים את העוקץ.
חותכים לקוביות קטנות בסכין.
במחבת רחבה ועמוקה מחממים את השמן.
מוסיפים את שיני השום, קוביות הפלפלים המיובשים והפפריקה האדומה ומערבבים כמה שניות בלבד. מוסיפים את תכולת הצלחת עם העגבניות החתוכות והקצוצות והרוטב.
מביאים לרתיחה. מוסיפים את הפלפל צ'ומה, את הכוסברה ואת המלח מערבבים ומכניסים את הדגים כשהצד עם החלק הבשרני למעלה.
מביאים שוב לרתיחה, מכסים עם מכסה ומנמיכים את האש.
מבשלים חצי שעה כאשר מדי פעם מנערים בזהירות את המחבת תוך שמחזיקים בשני צידיה עם מגבת.

זה הכל? כן! ובנוסף, חשוב מאד:
בשלב של טיגון השום בשמן, יש לדאוג שקוביות הפלפלים המיובשים יהיו מוכנים ובהישג יד.
בשום פנים ואופן אין להתחיל לטגן את השום תוך כדי שמתעסקים במשהו אחר. השום נשרף במהירות וחמש שניות מיותרות יכולות להביא אתכם לזרוק את השמן לפח ולהתחיל את הטיגון מחדש.

IMG_9690-300x225

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה

אשמח לשמוע מכם!

אולי יעניין אותך גם...

%d בלוגרים אהבו את זה: